První produktovou obětí evropské restrukturalizace Fordu je dvojice kompaktních minivanů. Pětimístný C-Max i delší sedmimístný Grand C-Max se přestanou vyrábět ke konci června, oznámila automobilka.
V Saarlouis bude také zrušena noční směna a o práci zde přijde až 1700 lidí z celkových šesti tisíc, píší Automotive News. Důvodem ukončení výroby C-Maxu je prudký pokles zájmu, který souvisí s hromadným přesedáním zákazníků do nejrůznějších SUV. Opatření má přispět ke zlepšení hospodářského výsledku evropského Fordu. Značka už dříve oznámila, že v Evropě se do budoucna zaměří hlavně na SUV, užitková auta a dovážené modely s potenciálem zajímavých marží, jako je Mustang.
Aktuální C-Max se vyrábí od roku 2011. Byl prvním modelem na tehdejší globální platformě Fordu pro kompaktní modely. Loni prodal Ford v Evropě 53 tisíc C-Maxů, o 21 procent méně než v roce 2017.
V úterý druhého dubna oznámí Ford na speciální akci v Amsterodamu svoje produktové plány pro Evropu. Jednou z novinek bude nová generace kompaktního SUV Kuga, jehož aktuální verze stojí na stejném technickém základu jako odcházející C-Max. Některá zahraniční média také spekulují o tom, že Ford začne do Evropy dovážet novou generaci SUV Explorer, který se velikostí řadí mezi největší rodinná SUV typu Audi Q7.