Fiat s elektrifikací nepospíchá. Zatím ukázal jen dva malé mild-hybridy

přidejte názor
  • FCA představuje své první dva městské mild hybridy

  • Jde o první krok k elektrifikaci modelového portfolia značky Fiat

  • Mild-hybridní jednotku tvoří zážehový tříválec a 12V řemenem poháněný startér/generátor

Navzdory současnému trendu je značka Fiat jednou z mála, která ještě nenabízí širokou nabídku elektrifikovaných aut. A to se už v roce 2008 jeho představitelé bili do prsou, že hybridní verze automobilů z Turína se na trhu objeví do tří let, tedy v roce 2011.

Pravda je taková, že první hybridní modely Fiat se na trhu objevují až nyní. Fiat Panda a Fiat 500 jsou prvními městskými automobily koncernu FCA, které se pochlubí mild-hybridním pohonem. Tvoří ho zážehový litrový motor FireFly, kterému asistuje 12V řemenem poháněný startér/generátor a 11Ah lithium-iontová baterie. Pohonná soustava dosahuje výkonu 51 kW, tedy 70 koní, což je nepatrně více, než nabízel motor Fire 1,2 l. Mild-hybridní technologie rovněž přinesla snížení emisí CO2 v průměru o 20 %.

Dva nové modely lze jednoduše rozeznat podle nápisu Hybrid v zadní části vozu a symbolu H na středové konzole, který tvoří dvě kapky rosy
Fiat Panda a Fiat 500 jsou prvními městskými automobily koncernu FCA, které se pochlubí mild-hybridním pohonem

Dva nové modely lze jednoduše rozeznat podle nápisu Hybrid na zádi a symbolu H na středové konzole.

Koncern FCA s elektrifikací svých modelů příliš spěchat nemusí, protože se chytře domluvil s automobilkou Tesla a její v Evropě prodávané vozy započítává do svého flotilového průměru. Evropská unie požaduje, aby průměrné emise v roce 2021 činily pouhých 95 g/km, což se FCA prozatím daří především díky dohodě s Teslou. Nicméně podle tiskové zprávy představení dvou mild-hybridních modelů je počátkem velké modelové ofenzívy koncernu FCA.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?