První fotky nového Fiatu Argo zveřejnila italská automobilka nedávno spolu se základními informacemi. Dnes už jsou k dispozici všechna fakta a bohatá fotogalerie, kterou si samozřejmě nemůžeme nechat pro sebe. Argo vypadá zajímavě, přestože jde zatím o model určený pro jihoamerický trh.
Doporučujeme: Fiat Tipo Kombi vs. Škoda Octavia a dalších 5 konkurentů: Srovnání klíčových vlastností
Fiat Argo je nový hatchback segmentu B. Vůz je dlouhý čtyři metry, na šířku měří 1750 mm a na výšku 1507 mm. Rozvor náprav dosahuje hodnoty 2521 mm. Nutno podotknout, že na pohled jde o poměrně pěkný automobil, který by se mohl chytit coby nástupce Punta i v Evropě.
Také interiér vypadá slibně, respektive je podobný tomu, co známe z nového Tipa. Výbava může být opravdu bohatá. Aktuální tisková zpráva slibuje multimediální systém s dotykovým sedmipalcovým displejem, automatickou klimatizaci, USB zásuvky pro dobíjení telefonů (a to i vzadu) nebo bezklíčkové odemykání a startování tlačítkem. Zavazadelník nabízí základní objem 300 litrů.
Doporučujeme: Nový Fiat Tipo Kombi dorazil na český trh. Čím chce zaujmout?
Nabídka na jihoamerickém trhu zahrnuje tři zážehové motory. Základem je litrový tříválec s parametry 57 kW (77 k) a 107 Nm. Nad ním stojí třináctistovka naladěná na 80 kW (109 k) a 139 Nm, vrcholnou motorizací je motor 1.8 E.torQ nabízející 102 kW (139 k) a 190 Nm. Nejrychlejší Fiat Argo osazený právě touto jednotkou zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 9,2 s a nejvíce se rozjede na 193 km/h.
Všechny tři motory jsou standardně dostupné s manuální převodovkou. V případě třináctistovky mohou zákazníci sáhnout po automatizované převodovce GSR, nejsilnější čtyřválec se nabízí také v kombinaci se šestistupňovým automatem.
Jak už bylo řečeno, Argo se zatím týká pouze jihoamerického trhu. Není ale zcela vyloučeno, že se časem ukáže také v Evropě. Fiat u nás sice prodává Punto, stávající generace se ale vyrábí už od roku 2005.