Ferrari nenabízí automobily, které by si mohl dovolit úplně každý, přesto jsou prodejní čísla této značky čím dál zajímavější. Nejnověji to ukazuje první čtvrtletí letošního roku. To bylo pro Ferrari rekordní. Od začátku ledna do konce března bylo dodáno přesně 2003 zákaznických vozů.
Doporučujeme: Tlustí mají smůlu. Do Testarossy se nevejdou, říká žena, která shání českým klientům klasická Ferrari
Ve srovnání s předchozím rokem představuje letošní čtvrtletí nárůst o 6,4 %. Za pozornost stojí hlavně fakt, že prodeje netáhnou „levnější“ modely. Ferrari v tiskové zprávě píše, že tento výsledek mají na svědomí především dvanáctiválcová auta. Ta zaznamenala nárůst o padesát procent, přičemž největší podíl na tom má GTC4Lusso. Prodejním úspěchem skončilo třeba také limitované LaFerrari Aperta, po kterém se jen zaprášilo. Naopak osmiválcové modely evidují pokles o tři procenta.
Doporučujeme: Společnosti Norwegian a Ferrari stvořily první motokárovou trať na moři (+video)
Ferrari navíc registruje nárůst prodejů na všech trzích. Největšího zlepšení se dočkal region EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika), a to o devět procent. V Americe vzrostly prodeje v prvním čtvrtletí o čtyři procenta a v Číně, Hongkongu a na Taiwanu dohromady o tři procenta.
Italská automobilka očekává pozitivní vývoj i nadále, takže celkové odhady pro rok 2017 počítají s výsledkem 8400 zákaznických vozů.