[su_label type="info"]TIP[/su_label] Klikněte na galerii pro větší zobrazení
-
Ferrari jako jedna z mála značek opravdu „prodává“ svá závodní auta
-
Program F1 Corse Clienti nabízí svezení s legendárními formulemi
-
Moderní hybridní monoposty F1 ale k dispozici nebudou, jsou příliš drahé na provoz
Technické detaily kolem monopostů Formule 1 bývají tajné a výrobci se o své nápady jen neradi dělí. Ferrari však své vysloužilé formule dokonce prodává veřejnosti. Pokud patříte mezi ty finančně nezávislejší a sháníte nějakou novou okruhovou hračku (protože už vás Porsche 911 GT3 Cup nebaví), je zajisté vysloužilý monopost F1 od Ferrari příjemnou cestou, jak zabít víkendové odpoledne.
Teď s tím ale bude konec. Ferrari už nebude prodávat monoposty z nové přeplňované hybridní éry F1. Vždycky se na „novou“ ojetinu čekalo tři až čtyři roky (kvůli ochraně technologií), ale po letošní sezóně se zájemci hybridní formulí s přeplňovaným motorem už nesvezou. Automobilka ji přestane nabízet. K mání nebude model pro rok 2015 a ani letošní verze.
Doporučujeme: Galerie 10 nejdražších aut všech dob – jen jedno není Ferrari
Důvodem jsou především náklady. Provoz moderní formule je extrémně drahý a hybridní pohon složitý na údržbu, provoz, nastavení a hlavně transport. Marc Gené, bývalý závodník F1, testovací jezdec Ferrari a hlavní instruktor klientského programu Corse Clienti, britskému Autocaru potvrdil, že provoz moderních F1 by byl velkým finančním soustem i pro nejzámožnější klientelu. Jen transport na místo je kvůli použitým bateriím a přísným leteckým předpisům velmi komplikovaný.
Po složitých hybridech bez pořádného ječícího motoru navíc není mezi klienty taková poptávka. Všichni chtějí klasické formule ze Schumacherovy éry.
Ferrari bude dále nabízet starší monoposty z desetiválcové a osmiválcové éry. Lze si půjčit i ještě starší monoposty ze 70. a 80. let.
Nejstarší auto v nabídce je Ferrari 312T z roku 1975. Funguje to tak, že zaplatíte vstupní poplatek a následně si auto pronajímáte. Často se pak pořádají společné jízdy i s programem Ferrari FXX. O programu F1 Corse Clienti si můžete přečíst na oficiálních stránkách. Provoz formulí s atmosférickým motorem je sice také nákladný (aspoň tedy z pohledu běžného smrtelníka), ale podle Ferrari na něm lze vydělávat a údržba není zas tak komplikovaná.