Organizace Euro NCAP se tentokrát podívala na Ford Mustang a Volvo S90/V90. Zatímco pětihvězdičkový výsledek Volva nepřekvapí, Ford Mustang si odnesl jen dvě hvězdičky. Znamená to snad, že je nebezpečný? Ne tak úplně, ale přesto podle evropských norem vykázal Mustang v některých sledovaných oblastech značné odchylky od normálu.
U Fordu Mustang se spíše ukázalo, že v testech Euro NCAP jde i o takové drobnosti jako nalepení varovných etiket nebo zobrazení odpojení airbagu spolujezdce pomocí schválené kontrolky. Za samotnou ochranu cestujících vpředu při čelním a bočním nárazu dostal Mustang body srovnatelné s jinými pětihvězdičkovými evropskými auty. Ovšem ani tak to nebylo u Mustangu úplně bez chyb.
Doporučujeme: Další kolo testů Euro NCAP prověřilo Audi Q2, Hyundai Ioniq, Ford Edge, Suzuki Ignis a SsangYong Tivoli
Airbagy řidiče, spolujezdce a dokonce i boční airbagy se při nárazu nenafoukly dostatečně a došlo ke kontaktu s volantem či částmi interiéru. Euro NCAP upozorňuje, že u Mustangu to bude ještě zřetelnější, pokud budou v sedačkách sedět lidé větší postavy. Ochrana posádky na zadních sedadlech a dětí v sedačkách rovněž neodpovídala dnešním standardům. V této oblasti si Mustang odnesl opravdu nízké bodové hodnocení.
Figurína dospělého cestujícího vzadu dokonce pod pásem podklouzla. Euro NCAP označila výsledek za nedostatečný a Mustangu za ni neudělila ani jeden bod. Za ochranu dospělých tak Mustang dostal 72 % bodů, za ochranu dětí jen 32 % bodů, za ochranu chodců 64 % bodů a za vybavenost asistenčními systémy jen 16 % možného bodového maxima.
U Volva S90 a V90 se to obešlo bez komplikací. Hodnocení se vztahuje na obě karosářské varianty, přestože nárazovými testy prošel pouze sedan S90. Podle Euro NCAP lze ale výsledky aplikovat na oba modely.
Za ochranu dospělých cestujících dostalo Volvo vysoké 95% hodnocení. Jen při čelním nárazu v 50 km/h do nedeformovatelné překážky vykázala figurína cestujícího sedícího vzadu zvýšenou zátěž hrudníku a tedy „jen“ průměrnou ochranu. Za ochranu dětí si Volvo odneslo 80% hodnocení, za ochranu chodců dostalo 76 % bodů a za asistenční systémy celkem 93 % možného maxima.