eSprinter prošel zátěžovými testy za polárním kruhem

1 nový názor
Autor: Redakce

Na elektrické dodávkové vozy mají zákazníci stejné nároky jako na srovnatelná vozidla se spalovacími motory. Jedním z důležitých faktorů je naprostá spolehlivost, a to i v extrémních podmínkách. Právě na to byly zaměřeny zimní zátěžové testy vozu Mercedes-Benz eSprinter, při nichž vývojový tým ve švédském Arjeplogu po několik týdnů testoval výdrž této plně elektrické dodávky. Na zledovatělých silnicích a v hlubokém sněhu při teplotách klesajících až k -30 °C prokázal eSprinter svou odolnost, čímž dosáhl jednoho z důležitých milníků na své cestě k uvedení na trh ve druhé polovině roku 2019.

Vozy byly podrobeny řadě komplexních testů v náročném terénu areálu v blízkosti polárního kruhu. Vliv extrémního mrazu na ovládání a pohodlí byl zkoumán při jízdě na zamrzlém jezeře, zatímco chování po startu a odolnost vůči nízkým teplotám jízdních součástek, softwaru a uživatelského rozhraní ve speciálních chladicích komorách.Elektrische Transporter von Mercedes-Benz Vans: Auch bei arktischen Bedingungen zuverlässig auf der letzten Meile – Der Mercedes-Benz eSprinter absolviert seine finale Wintererprobung am Polarkreis Electric Vans from Mercedes-Benz Vans: Reliable last-m

To, jak vozy reagují na rozdílné počasí, je při denním používání zásadní, což platí například pro rozvážkové služby. S dojezdem zhruba 150 km je eSprinter s kapacitou akumulátoru 55 kWh navržen pro rozvážku na kratších vzdálenosti v centrech měst. Testy ve Švédsku prokázaly, že i při nepříznivých podmínkách mají zákazníci stále k dispozici dojezd  100 km.

V Arjeplogu byl eSprinter podroben závěrečným zátěžovým testům předtím, než bude následovat eVito svým vstupem na trh ve druhé polovině roku 2019. Nový eSprinter bude zprvu k dispozici jako skříňová dodávka s vysokou střechou a maximální přípustnou hmotností 3500 kg. Maximální objem nákladového prostoru činí 10,5 m3, stejně jako v případě klasického Sprinteru.

Wintererprobung Mercedes-Benz eSprinter in Schweden  Winter trials Mercedes-Benz eSprinter in Sweden

Díky akumulátoru s kapacitou 55 kWh je jeho dojezd 150 km s maximálním nákladem 900 kg. Pro individuální požadavky mohou zákazníci zvolit druhý akumulátor s kapacitou 41 kWh, díky němuž se maximální hmostnost nákladu zvýší na 1040 kg s dojezdem 115 km.

Stejně jako v základní motorizaci má eSprinter s elektrickým pohonem výkon 85 kW a točivý moment až 300 N.m. Podobně jako u eVita může být maximální rychlost nastavena podle potřeb na 80 km/h, 100 km/h, nebo až 120 km/h.

Wintererprobung Mercedes-Benz eSprinter in Schweden  Winter trials Mercedes-Benz eSprinter in Sweden

Lenka (neregistrovaný)
Zná prosím někdo rozdíly mezi Vitem a Sprinterem? Rozhodujeme se, co koupit a celkem se nám líbí toto: https://www.vanscentre.com/uzitkove-vozy/minibus/mercedes-vito-tourer-114cdil-9-mist-kuze-2020-1388/?step=0 Co byste na něj řekli? Díky ;)
  • Našli jste v článku chybu?