Eliška Junková byla in memoriam uvedena do Síně slávy mezinárodní automobilové federace FIVA. O významu této pocty svědčí mimo jiné také skutečnost, že spolu s ní byli do Síně slávy FIVA uvedeni také Battista Pininfarina a Soičiró Honda. Prvního z této dvojice asi není nutné představovat, ten druhý, jak jméno napovídá, stojí za vznikem dodnes známé společnosti vyrábějící kromě jiného automobily a motocykly.
Nejznámější žena spojená s tuzemským motoristickým sportem byla uvedena do Síně slávy FIVA na základě podnětu od Autoklubu České republiky. Finální rozhodnutí učinila mezinárodní komise složená z členů původem z USA, Velké Británie, Francie, Japonska, Mexika, Indie, Singapuru a z Nizozemska.
Eliška Junková je dodnes známá i mimo Českou republiku, přestože její závodní kariéra trvala poměrně krátce. První vítězství získala v roce 1924, o čtyři roky později ale při závodech tragicky zahynul její manžel Čeněk Junek a Eliška následně svou aktivní kariéru ukončila. Mimochodem, letos v červnu uplynulo přesně 100 let od chvíle, kdy si Eliška Junková, vlastním jménem Alžběta Pospíšilová, svého prvního manžela vzala.
I po ukončení závodní kariéry pevně spojené se značkou Bugatti se Eliška Junková dále věnovala motorismu a od třicátých let pracovala v prodeji pneumatik Baťa. Kromě jiného má svůj podíl také na Masarykově okruhu v Brně, kde následně pomáhala organizovat závody, nebo na vzniku značky pneumatik Barum.
Zdroj: Autoklub.cz