Společnost Bosch úzce spolupracovala s americkou firmou Nikola Motors na vývoji pohonné jednotky s elektrickým pohonem napájeným palivovými články pro tahač Nikola Two Alpha.
Tahače Nikola jsou vybaveny i mnoha dalšími technickými inovacemi od společnosti Bosch, jako jsou například kamerový systém Mirror Cam, Perfectly Keyless a systém řízení Servotwin. Technický a systémový přístup z vývoje lze přizpůsobit pro použití u řady vozidel Nikola, včetně kabiny Nikola One Sleeper a vodíkovo-elektrického tahače určeného pro evropské trhy Nikola Tre.
Vodíkovo-elektrický tahač Nikola je víc než jen vozidlo s palivovými články - je to superpočítač na kolech. Jedním z klíčových prvků pokročilého systému Nikola je řídicí jednotka VCU (Vehicle Control Unit) od společnosti Bosch, která nabízí vyšší výpočetní výkon pro pokročilé funkce a zároveň snižuje počet samostatných jednotek. Řada tahačů Nikola bude propojena s pokročilým a zabezpečeným operačním systémem, který poskytuje bezdrátové aktualizace a monitorování v reálném čase.
Podstatou řady tahačů Nikola je nová pohonná jednotka pro užitková vozidla. Nikola a Bosch navrhly systém palivových článků určených pro nákladní vozidla. Obě firmy také spolupracovaly na vývoji elektrické nápravy eAxle pro kamiony určené k dálkové přepravě. Systém eAxle je vybaven rotory a statory od firmy Bosch.
Běžná vnější zpětná zrcátka nahrazuje kamerový systém Mirror Cam System, který nabízí digitální boční a zadní pohled. V kabině je displej s vysokým rozlišením, na němž se v reálném čase zobrazuje obraz dvou kamer umístěných místo tradičních zrcátek. Systém vyvinutý společností Bosch a Mekra Lang digitálně přizpůsobuje zobrazení na monitoru aktuální jízdní situaci.
Provozovatelé vozových parků díky systému Bosch Perfectly Keyless aplikaci pro chytré telefony mohou spediční firmy a společnosti zabývající se pronájmem užitkových vozidel spravovat kdo a kdy má k vozidlu přístup.
Elektrohydraulický systém řízení Servotwin od společnosti Bosch umožňuje integraci řízení do asistenčních systémů řidiče jako jsou asistence pro udržování vozidla v jízdním pruhu, kompenzace bočního větru a asistence při dopravních zácpách. Systém je také klíčovým stavebním prvkem pro budoucí zavádění dalších automatizovaných funkcí.