Společnost Electric Assisted Vehicles (EAV) uvedla na trh průkopnické vozidlo EAVcab, nový model na bázi platformy eCargo, což je výsledek vývoje podvozku ultralehkého užitkového vozidla EAVan Ultra (ULCV) s kombinovaným pohonem na elektřinu a pomocí pedálů (pedelec). Nyní jej lze dodat zákazníkovi ve formě podvozku s kabinou. Výhodou je, že to poskytuje prostor pro vytvoření vysoce univerzálního vozidla, které může mít v zadní části podvozku instalovány různé formy karoserie.
EAVcab je speciálně konstruovaná čtyřkolka jezdící bez emisí s nejvyšší rychlostí omezenou na 25 km/h. Má délku 2 m (ve formě s krátkým rozvorem) šířku 1 m a pohotovostní hmotnost 120 kg. EAVcab může ujet až 100 km za jeden den a poté se dobíjí za méně než 6 hodin pomocí normální zástrčky 13 A/240 V. Akumulátory lze také vyměnit, aby bylo vozidlo trvale v provozu.
Existují dvě varianty podvozku se středním a dlouhým rozvorem náprav. Užitečná hmotnost zůstává stejná jako u EAVanu 120 kg plus 100 kg pro řidiče. V létě roku 2020 bude k dispozici i verze se zvýšenou pevností pro vyšší zatížení až 350 kg s výkonnějšími brzdami a rekuperací kinetické energie.
Verze karoserie zahrnují skříně o objemu 2 m³, 3 m³ a 4 m³ s různými konfiguracemi přístupových dveří, teplotně izolované skříňové jednotky s lednicí (6 °C) a mrazničkou (-16 °C), valník, plošinu s plochou podlahou, nástavby pro zvířata, nádoby na odpadky, lékařskou jednotku pro rychlé zásahy, nákladní box RoRo a dokonce i Beavertail pro přepravu jízdních kol nebo jiných malých vozidel.