Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) bude ve spolupráci s Volvo Bus Corporation testovat v reálném provozu nízkopodlažní kloubový hybridní autobus Volvo 7900 LAH. Účelem testování je ověření a porovnání provozních, ekonomických a ekologických parametrů aktuálně dostupné hybridní technologie.
Do 5. února 2019 proběhne přejímka, dokončení úprav pro nasazení v systému PID (polepy, informační materiály), školení řidičů a ověření průjezdnosti linek. Autobus bude v pražských ulicích k vidění od 6. února do konce května 2019. Z garáže Hostivař bude vyjíždět na vybrané spojes evidenčním číslem 6000.
Princip hybridu spočívá v rekuperaci brzdné energie. Při správném způsobu jízdy lze dle údajů výrobce docílit až 30% úspory paliva ve srovnání s klasickým autobusem se vznětovým motorem.
Volvo používá technologii takzvaného paralelního hybridu: v hnacím řetězci je za vznětovým motorem 5,1 l/180 kW vřazen elektromotor 130 kW, který pracuje buď v režimu motor nebo generátor. Energie, která se takto vrací do oběhu, je ukládána v akumulátorech na střeše vozidla a je využívána zejména při rozjezdu nebo akceleraci.
Kloubový autobus, zapůjčený pro testování, je dlouhý 18 m a má celkovou kapacitu 136 cestujících (46 sedících a 92 stojících). V autobusu jsou samostatné okruhy ventilace, topení a klimatizace pro cestující i pro řidiče. Technické parametry, uspořádání interiéru i vnější olakování odpovídají požadavkům dopravního podniku v belgickém Bruselu, kde byl tento autobus již úspěšně otestován v běžném provozu.