Šéf designu mladoboleslavské automobilky Škoda Jozef Kabaň v koncernu Volkswagen, a tedy i ve škodovce, končí. Ve druhé polovině letošního roku má nastoupit k BMW. Nahradí Karima Habiba, který od BMW odešel na konci loňského roku.
Kabaňův odchod již potvrdila i Škoda Auto. „Mohu potvrdit, že po devíti velice úspěšných letech ve funkci šéfdesignera, opouští Jozef Kabaň značku Škoda, uvedl ve stanovisku zaslaném naší redakci Vítězslav Pelc, PR manažer značky pro Českou republiku. „Jozef Kabaň v posledních letech rozvoje podniku výrazným způsobem ovlivnil design a emocionalitu značky. Design celé modelové palety byl přitom výrazně přepracován a dostal nový směr. Model Škoda Yeti, který bude veřejnosti představen v letošním roce, představuje určité završení tohoto vývojového cyklu. Děkujeme Jozefu Kabaňovi za vykonanou práci a do budoucna mu přejeme vše nejlepší,” dodal Pelc.
Jozef Kabaň nastoupil ke značce Škoda v roce 2008, ale znám je i svou prací u Audi, kde začínal, a samozřejmě také návrhem designu legendárního superauta Bugatti Veyron. Ještě není jasné, co za odchodem Jozefa Kabaně stojí, iDnes ve svém článku spekuluje o souvislosti s designem modernizované Octavie a kontroverze, které se kolem něj točí. Sám Jozef Kabaň ale řekl, že je rozhodně dobře, že se o designu Octavie mluví.
Je pravda, že poslední návrhy Jozefa Kabaně byly na zvyklosti značky Škoda velmi odvážné. Nicméně prodejní čísla naznačují, že se zákazníkům produkty líbí. A třeba o Superbu nebo Kodiaqu se rozhodně nedá říci, že by to byla ošklivá auta.
Změnu už oficiálně potvrdilo také BMW. Designérský tým automobilky povede Adrian van Hooydonk. Jozef Kabaň bude zodpovědný za design značky BMW, zatímco Domagoj Dukec bude vedoucím designérského týmu pro vozy BMW i a BMW M. Karim Habib, který dříve zodpovídal za design značky BMW, údajně odešel na vlastní žádost.
„Těším se na posílení designérského týmu BMW Group,“ říká Adrian van Hooydonk. „Jozef Kabaň a Domagoj Dukec přinášejí nové zkušenosti, talent a vize, které potřebujeme pro budoucí směřování našeho designu.“
Původní zdroj: Automobilwoche.de via iDnes.cz