Číňané jsou posedlí prodlouženými karoseriemi sedanů (ale i jiných aut, poslední dobou hlavně SUV), což možná plyne z přesvědčení, že mít vůz s vlastním řidičem je vrchol ekonomického úspěchu a společenského postavení. U luxusních plnohodnotných limuzín se tomu dá i věřit, ale u základních kompaktních modelů? Inu, jiný kraj...
Mercedes-Benz třídy A v provedení L Sedan byl vyvíjen speciálně pro čínský trh dokonce i s pomocí oslovených zákazníků, kteří dále specifikovali své požadavky a přání. Automobilka tak vytvořila unikátní auto, které nemá ve svém segmentu přímou konkurenci. Nikdo totiž prémiový kompaktní sedan s prodlouženým rozvorem nedělá. Neptejte se nás, jestli není rovnou lepší koupit si třídu C nebo E.
Doporučujeme: Nový Mercedes třídy A má vpředu motor od Renaultu, vzadu „torzku“ a v kabině nový systém MBUX
Nový Mercedes třídy A dostal oproti hatchbacku o 60 mm delší rozvor, takže nabízí hodnotu 2789 mm. Celkem je tento sedan dlouhý 4609 mm, široký 1796 mm a vysoký 1460 mm. Uvnitř jde o novou třídu A bez velkých změn, takže i zde najdete třeba nové digitální rozhraním MBUX.
Pod kapotou čínského sedanu třídy A je prozatím čtyřválec o objemu 1,33 l s vypínáním válců, který má výkon 100 kW (136 k) nebo 120 kW (163 k). Později dorazí ještě nový dvoulitr o výkonu 140 kW (190 k). Prodloužený sedan třídy A se bude v Číně prodávat výhradně se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.