Nedávno jsme vám ukazovali video, kde byl za pomoci termokamery natočen takzvaný burnout, tedy pálení pneumatik hnanou nápravou. Teď se objevila na internetu další podobná věc, termokamerou se ovšem zkoumají brzdy. A opět je to velmi zajímavé.
Doporučujeme: Burnout natočený přes termokameru je hodně zajímavá podívaná
Stejně jako v prvním videu i zde hraje hlavní roli Honda S2000. Kamera sleduje brzdu zadní nápravy. Zajímavý je už začátek, kdy při volném protáčení termokamera registruje mírné teplotní rozdíly na části brzdového kotouče, jako kdyby nebyl zcela rovný, nicméně autor videa uvádí, že žádné vibrace cítit nejsou.
Na videu je sledována teplota několika bodů. Za pozornost například stojí detail ukazující, že brzdová destička je na straně dotýkající se kotouče velmi horká, ale teplo dále nepouští. Také díky tomu vykazuje vedení brzdové kapaliny poměrně nízkou teplotu.
Doporučujeme: Co přesně se děje při spalování benzinu v motoru? Podívejte se na fascinující video
Kapalina jako taková by měla vydržet zhruba 200 °C, než se dostane na bod varu. Tato vlastnost se ale v průběhu času snižuje s tím, jak roste podíl vody v kapalině. Proto se má pravidelně měnit. Při extrémním namáhání (například při jízdě po okruhu) se mohou brzdy dostat s teplotou až na 500 °C. Bez zajímavosti není ani ukázka toho, jak prostupuje teplo od brzdy do disku kola. To zde funguje v podstatě jako chladič.