Čtyřikrát přeplňovaný diesel od BMW bude už brzy minulostí. Skončí bez náhrady příští rok

6 nových názorů
Autor: Redakce
  • Čtyřikrát přeplňovaný naftový šestiválec BMW příští rok skončí 

  • Důvodem jsou čím dál přísnější emisní limity 

  • Přímý nástupce se nechystá. S elektrickou pomocí bychom se ale vznětové jednotky podobných parametrů časem dočkat mohli 

Od roku 2016 stojí na špičce nabídky naftových motorů automobilky BMW šestiválec s označením 50d. V době příchodu na trh přitáhl značnou pozornost kvůli přítomnosti hned čtyř turbodmychadel. Díky tomu nabízel z poměrně malého objemu velice zajímavé parametry (294 kW/400 koní a 760 Nm). Pokud vás takový motor láká, s jeho nákupem byste otálet neměli. Zdá se, že za pár měsíců skončí.

Podle informací kolegů z německého magazínu BimmerToday ukončí BMW prodej tohoto naftového šestiválce v příštím roce. Jako první by měly přijít o motorizaci 50d řady 5 a 7, s menším zpožděním budou následovat SUV X5, X6 a X7. Zatím se nejedná o oficiálně potvrzenou informaci. BimmerToday se odvolává na vlastní zdroje. Důvodem by nemělo být nic jiného než čím dál přísnější emisní limity.

Změřili jsme čtyřikrát přeplňovaný diesel. Jak dopadlo BMW 750Ld na brzdě?
Přečtěte si také:

Změřili jsme čtyřikrát přeplňovaný diesel. Jak dopadlo BMW 750Ld na brzdě?

Čtyřikrát přeplňovaný naftový šestiválec jsme v minulosti zkoušeli několikrát. Ať už to bylo BMW X7, X5 nebo 750Ld, vždy šlo o auta s velice zajímavou dynamikou. Například rozměrná X5 zvládla při našem měření akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,8 s.

Přímý vznětový nástupce bezprostředně po ukončení prodeje šestiválce 50d podle informací BimmerToday nedorazí. BMW by ale v případě zájmu podobně výkonný dieselový motor nabídnout mohlo, pokud by se do hry dostala nějaká forma elektrické pomoci. Otázkou je, zda by se takový krok vyplatil. Výkonný elektrifikovaný diesel schopný plnit emisní limity je dnes už velmi složitý a tudíž drahý. Navíc na rozdíl od osmiválce 50i jde o produkt určený pouze evropskému trhu.

David (neregistrovaný)
To Mint (on) ... lidé si taková auta nekupují kvůli poruchovosti... Podobně byste se mohl vyjadřovat o Alfách nebo motorkách MotoGuzi... ne každý si přeje jezdit Citroenem Piccaso.
Mint (neregistrovaný)
Takový motor snad jedině zadarmo a upřímně lituju neználky co si tuhle poruchovost na kolech koupí jako ojetinu.
Jarek (neregistrovaný)
Moje řeč.Mám Accorda s atmosférickým benzínovým motorem předělaným na LPG. Za 10 let žádné poruchy,auto má najeto 320 tis.km.
Pepa (neregistrovaný)
Já tento motor mám, v X5 mám nalitano půl milionu a měním jenom olej s vaším názorem nesouhlasím....
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?