Od roku 2016 stojí na špičce nabídky naftových motorů automobilky BMW šestiválec s označením 50d. V době příchodu na trh přitáhl značnou pozornost kvůli přítomnosti hned čtyř turbodmychadel. Díky tomu nabízel z poměrně malého objemu velice zajímavé parametry (294 kW/400 koní a 760 Nm). Pokud vás takový motor láká, s jeho nákupem byste otálet neměli. Zdá se, že za pár měsíců skončí.
Podle informací kolegů z německého magazínu BimmerToday ukončí BMW prodej tohoto naftového šestiválce v příštím roce. Jako první by měly přijít o motorizaci 50d řady 5 a 7, s menším zpožděním budou následovat SUV X5, X6 a X7. Zatím se nejedná o oficiálně potvrzenou informaci. BimmerToday se odvolává na vlastní zdroje. Důvodem by nemělo být nic jiného než čím dál přísnější emisní limity.
Čtyřikrát přeplňovaný naftový šestiválec jsme v minulosti zkoušeli několikrát. Ať už to bylo BMW X7, X5 nebo 750Ld, vždy šlo o auta s velice zajímavou dynamikou. Například rozměrná X5 zvládla při našem měření akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,8 s.
Přímý vznětový nástupce bezprostředně po ukončení prodeje šestiválce 50d podle informací BimmerToday nedorazí. BMW by ale v případě zájmu podobně výkonný dieselový motor nabídnout mohlo, pokud by se do hry dostala nějaká forma elektrické pomoci. Otázkou je, zda by se takový krok vyplatil. Výkonný elektrifikovaný diesel schopný plnit emisní limity je dnes už velmi složitý a tudíž drahý. Navíc na rozdíl od osmiválce 50i jde o produkt určený pouze evropskému trhu.