Citroën elektrifikuje užitkové Jumpy

1 nový názor
Autor: Redakce

V souladu se strategií skupiny PSA také Citroën připravuje elektrifikaci svých dodávkových vozidel. Ještě letos přijde do prodeje verze ë-Jumpy nabízející na výběr ze dvou velikostí akumulátorů umožňujících dojezd až 330 km při objemu nákladového prostoru až e 6,6 m3.

Citroën ë-Jumpy vznikl na modulární platformě PSA EMP2 umožňující použití nejen spalovacích motorů, ale i plně elektrického pohonu.

Lithio-ionové akumulátory, uložené pod podlahou, mohou být ve dvou verzích - s kapacitou 50 kWh a dojezdem 230 km (podle WLTP) nebo 75 kWh a dojezdem 330 km. V obou případech je pohání trakční elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) poskytující točivý moment 260 N.m.

Pro prodloužení dojezdu je nejvyšší rychlost vozidel omezena na 130 km/h, nicméně jejich hlavní pracovní náplní bude provoz ve městech a jejich blízkosti.

Citroën ë-Jumpy bude, stejně jako ostatní verze současné generace, k dispozici ve třech délkách karoserie (460 cm, 495 cm a 530 cm) s objemem nákladového prostoru od 4,6 do 6,6 m3, přičemž odveze předměty s délkou až 402 cm a při šířce mezi podběhy 125 cm pojme dvě europalety. Užitečná hmotnost je 1275 kg, přičemž utáhne přívěs o hmotnosti až 1000 kg. Díky výšce karoserie 190 cm se bez problémů vejde do podzemních garáží (u nejdelší verze XL je výška 194 cm).

K nabíjení lze využít veřejné rychlodobíjecí stanice s výkonem 100 kW, kde se 80 % kapacity nabije za 30 minut u akumulátoru 50 kWh a 45 minut pro akumulátor 75 kWh. Nabíjení na 100 % s pomocí wallboxu o výkonu 11 kW trvá 4 hodiny 45 minut resp. 7 hodin 30 minut. Z běžné zásuvky na 230 V lze dosáhnout až 60 % kapacity během nočního nabíjení.

Citroën ë-Jumpy přijde do prodeje v druhé polovině letošního roku. Záruka na pohonnou jednotku a akumulátor bude osm let nebo 160 000 km. V průběhu příštího roku přijde do prodeje i skříňové ë-Berlingo s plně elektrickým pohonem.

Jirka (neregistrovaný)
Podle mě jsou Jumpery super na tuzemskou přepravu, ale mezinárodní přeprava vyžaduje trochu víc než francouzský průměr. Nechci se nikoho dotknout, ale Citroën pro mě fakt není nějak super kvalitní značka. Jak v případě užitkových vozů, tak i v případě klasických osobáků. Měl jsem Xsaru a Xantii a vždycky jsem se jich rád zbavil. ;-)
  • Našli jste v článku chybu?