Myšlenka obojživelných aut je živá od druhé světové války, kdy vojenské speciály schopné jízdy v terénu i plavby po hladině pomáhali během náročnějších operací. Němci se ale v šedesátých letech rozhodli, že budou lákat za volant obojživelníku i běžné smrtelníky. Jejich Amphicar se zatím stal nejúspěšnějším autem svého druhu.
Z hlediska produkce ale při srovnání třeba s dnešními auty nešlo o nic velkého. Celkem mezi lety 1961 až 1968 vzniklo jen 3878 těchto obojživelných vozů. Zaměřeny byly hlavně na americký trh. Proto jich tam také dnes najdeme nejvíce. A je to případ i jednoho kusu, který je nyní na prodej.
Konkrétní Amphicar 770 Convertible je v dokonalém technickém stavu. To je výjimečné, protože tyto vozy byly známé tím, že rezly – karoserie byla ocelová. Dokonce do nich zatékalo. A tak je celá řada z nich naopak v nepříliš pěkné kondici.
Amphicar se mohl ze silničního vozidla proměnit v plavidlo pouhým zatáhnutím za páku, kdy se spustily lodní motory a uzamčením kabiny. Paradoxně nebylo k dispozici kormidlo, i ve vodě se vůz ovládal zatáčením předních kol. Po hladině se ale pohyboval rychlostí jen 12 km/h, po silnici pak 110 km/h. Není divu, vždyť měl motor Triumph s výkonem jen 28 kW (38 k).
Amphicar 770 Convertible z roku 1967 jde do aukce za měsíc. Konkrétně jen bude dražit aukční síň Necum Auctions v americkém Dallasu. Firma neoznámila, jaká je předpokládaná prodejní cena obojživelného vozu. Vzhledem k technickému stavu se dá ale předpokládat v řádech milionů.