Chevrolet Camaro ZL1 1LE je okruhová břitva s kompresorem. Má výkon 660 koní

27.02.2017
1 nový názor
Autor: Redakce
  • Provedení 1LE lze objednat na jakékoli silniční Camaro

  • Jedná se o originální paket zaměřený na okruhové ježdění

  • Součástí balíčku jsou nová kola a nastavitelný podvozek

  • Snižovala se i hmotnost, celkem je Camaro o 27 kg lehčí

Chevrolet si opět pohrál s modelem Camaro a připravil novou ostrou okruhovou verzi. Paket 1LE si můžete přiobjednat prakticky na jakékoli Camaro včetně toho základního s šestiválcem. Nejzajímavější to ale stejně bude s vrcholnou verzí ZL1, kterou pohání kompresorem přeplňovaný osmiválec 6,2 l.

2018 Chevrolet Camaro ZL1 1LE Okruhové Camaro s paketem 1LE je lehčí a tovární testovací okruh zajede o tři sekundy rychleji
2018 Chevrolet Camaro ZL1 1LE Nechybí ani pořádný aerodynamický paket s křídlem, nastavitelný podvozek a lepší brzdy

Výkon vrcholné motorizace dosahuje 485 kW (660 koní), točivý moment má hodnotu 880 Nm. Okruhový paket sice naznačuje, že tohle Camaro bude umět i zatáčet, ale i kdyby náhodou ne – motor LT4 s kompresorem zaručí, že to, co případně ztratíte v zatáčkách, doženete na rovince hrubou silou.

Okruhové Camaro ZL1 1LE můžete mít i s klasickým šestistupňovým manuálem, který má funkci automatických meziplynů. Nicméně ta se dá vypnout, takže srovnávání otáček motoru a výstupní hřídele převodovky můžete trénovat sami.

Doporučujeme: Chevrolet Camaro ZL1 zvládne Nürburgring rychleji než supersporty Porsche či Koenigsegg

Zásadním rozdílem verze 1LE proti běžnému Camaru je nově vyvinutý podvozek s novými tlumiči, pružinami a kompletně přepracovanou geometrií. Dostanete i odlehčená kola s pneumatikami Goodyear Eagle F1 Supercar 3R. Chevrolet uvádí, že v každém rohu auta se podařilo ušetřit 3,3 kg neodpružené hmoty.

Uvnitř najdete odlehčené sedačky. Camaro 1LE má třeba také tenčí a lehčí zadní okno. Oproti obyčejnému Camaru se stejným motorem se podařilo snížit hmotnost o 27 kg. Praktickou záležitostí pro ty, kteří to s okruhovým ježděním myslí vážně, je i nastavitelný podvozek včetně stabilizátoru.

Chevrolet se chlubí, že okruhová verze Camara zvládne v zatáčkách přetížení až 1,1 g a tovární testovací okruh Milford v délce 4,7 km projede o 3 sekundy rychleji než standardní Camaro ZL1. Na rozdíl od jiných extrémně odlehčených okruhových verzí si provedení 1LE ponechává všechny záležitosti komfortního použitelného vozu jako dvouzónovou klimatizaci, vyhřívané sedačky nebo kompletní infotainment se všemi myslitelnými funkcemi.

JM (neregistrovaný)
Srovnávání otáček motoru a "výstupní" hřídele převodovky může být obtížné.
  • Našli jste v článku chybu?