Když si koupíte Bugatti Chiron, získáte nejrychlejší produkční auto na světě. Ovšem má to drobný háček. Chiron je normálně omezen na mrzkých 381 km/h, pro posunutí omezovače na 420 km/h musíte použít speciální klíček. I tak ale jede Chiron jen o 5 km/h rychleji než starší Veyron Super Sport. Proč jen o takový kousek, když má vyšší výkon a lepší aerodynamiku?
Kvůli pneumatikám. Při maximální rychlosti jsou totiž speciální pláště Michelin vystaveny děsivému odstředivému zrychlení 3800 g. A ani Michelin nedokáže zaručit, co se s aktuálními pneumatikami bude dít za hranicí 420 km/h. Přesto by v průběhu zimy měly být již vyvinuty nové pláště, které dovolí posunout omezovač Chironu na slibovanou metu 450 km/h.
Doporučujeme: Bugatti Chiron v prvních testech: Je to auto, nebo letadlo?
Bugatti chce jít ale ještě dál. Testovací jezdec Andy Wallace pro Popular Mechanics řekl, že Chiron s novými pneumatikami dosáhne rychlosti 450 km/h snadno, ale další zrychlování už bude krokem do neznáma. Těch 450 km/h by Chiron zvládl už nyní, ale výrobce nechce riskovat na současných pláštích. Proto raději nejvyšší rychlost omezil.
Automobilka věří, že je reálné dosáhnout na magickou hranici 300 mil za hodinu, tedy 483 km/h. Podle kalkulací a simulací by ji měl Chiron v ideálních podmínkách i překročit. Bugatti má rekordní pokus naplánován na rok 2018. Opět chce využít koncernový testovací ovál Ehra-Lessien u Wolfsburgu.
Bugatti Chiron pohání čtyřmi turbodmychadly přeplňovaný šestnáctiválec o objemu 8,0 l. Dosahuje výkonu 1103 kW (rovných 1500 koní) a točivého momentu 1600 Nm. Na 100 km/h zrychlí Chiron za 2,5 sekundy a třístovkou jede už po 13,6 s.