Stejně jako nové Audi Q8 má evidentně těsně před premiérou také BMW X5 G05. A stejně jako v případě Audi také v tomto případě se dostaly na internet oficiální materiály předčasně. Kolegové z BMW Blogu svůj článek sice rychle stáhli, ale původní text nám zůstal v RSS čtečce. Fotky už dostupné nejsou, nicméně v mezičase se objevily na čínském internetu. A tak se můžeme na nejnovější BMW X5 modelového roku 2019 podívat s menším předstihem.
Jak je z prvních fotek patrné, design se mezigeneračně změnil docela výrazně. Přední část má ještě větší ledvinky a výraznější nárazník, přesně jak jsme to dříve viděli u konceptů BMW. V realitě všedního světa bude rozdíl ještě markantnější, protože model X5 2019 narostl ve všech směrech. A ne málo. Na délku přibral 36 mm, na šířku dokonce 66 mm a na výšku 19 mm. Rozvor náprav se protáhl o 42 mm.
Doporučujeme: BMW X3 M40d má 326 naftových koní a stovku umí rychleji než stará M3
Také v interiéru se událo hodně změn. Nový je digitální přístrojový štít i středový displej s úhlopříčkou 12,3". Podobně jako u Mercedesů jsou oba displeje propojené do jednoho celku. Středový panel byl zjednodušen a mezi výdechy ventilace se vmáčkly dva malinkaté displeje s nastavenou teplotou klimatizace. Rozhodně je sympatické, že BMW X5 2019 na rozdíl od ostatních zůstává u tlačítek a otočného ovladače umístěného vedle voliče převodovky. Jak jsme se přesvědčili třeba u nového Audi A8, přechod k dotykovým displejům vypadá sice efektně, ale z pohledu praktického užívání je to krok zpátky.
BMW bude nabízet novou X5 ve verzích xDrive40i, xDrive50i, xDrive30d a X5 M50d. První jmenovaný motor je přeplňovaný řadový šestiválec disponující výkonem 250 kW (340 k) a točivým momentem 450 Nm. Větší zážehová alternativa je osmiválcová, jenže ta je určená pouze pro americký trh, což je škoda. S parametry 340 kW (462 k) a 650 Nm by to mohlo být pěkné svezení.
Vznětová část nabídky opět obsahuje řadové šestiválce. Ten slabší disponuje výkonem 195 kW (265 k), silnější alternativou je M50d osazené čtyřikrát přeplňovanou variantou stejného šestiválce. Výsledkem je výkon 294 kW (400 k) a točivý moment 760 Nm. Standardem je osmistupňový automat a pohon všech kol xDrive. Na přání bude možné dokoupit samosvorný zadní diferenciál.
BMW X5 2019 přichází se vzduchovým podvozkem dodávaným na přání a stejně tak může dostat systém řízení všech kol. Pneumatický podvozek bude možné zvýšit o 40 mm, což vylepší průchodnost terénem. Světlou výšku podvozku navíc půjde nastavit také na dálku prostřednictvím chytrého klíčku. BMW rovněž nabídne možnost odemykání a uzamykání vozu prostřednictvím telefonu. Pokud si pořídíte paket Off Road, dostanete kromě jiného také možnost volby terénních režimů Sand, Rock, Gravel a Snow.
Doporučujeme: Svezli jsme se s novým BMW X3 a 6 GT. Jsou to auta, která vám udělají radost
Přirozeně se nezapomíná ani na asistenční systémy. Kromě jiného se můžete těšit na Traffic Jam Assist, Lane Keep Assist a novinku v podobě Emergency Stop Assist. Tento systém v případě delší nečinnosti řidiče automaticky zastaví, aktivuje výstražná světla a v rychlostech 70 - 100 km/h také dokáže změnit jízdní pruh.
BMW X5 je pro mnichovskou automobilku velmi důležitý model. První generace se představila v roce 1999 a od té doby tohle SUV táhne prodeje značky. Nejnovější vydání je v pořadí už čtvrté. Oficiální fotky a videa, stejně jako další podrobnosti, by se měly objevit velmi brzy.