Ostrá SUV BMW X3/X4 M nabízejí až 510 koní a pohon všech kol z M5

přidejte názor
  • BMW odhalilo další ostré crossovery 

  • V provedení M přicházejí modely X3 a X4

  • Standardní verze nabídnou 480 koní, varianta Competition disponuje výkonem 510 koní 

  • Obě novinky používají dvakrát přeplňovaný šestiválec, osmistupňový automat a pohon všech kol z BMW M5. Zadokolky z nich ale neuděláte

Na seznam ženevských novinek si můžeme dopsat další dvě položky. Automobilka BMW představila modely X3 a X4 ve verzích M a M Competition. Přestože bychom raději viděli více aut podobných BMW M2, nelze přehlédnout fakt, že teorie, která nové ostré crossovery doprovází, vypadá velmi slibně. Špatně tahle nejnovější „emka“ určitě jezdit nebudou.

Stejně jako u jiných modelů řady M došlo také zde ke kompletnímu přepracování celého auta. Tím hlavním je samozřejmě motor. BMW nasadilo nový řadový šestiválec o objemu tří litrů. V základní verzi disponuje výkonem 353 kW (480 k) a točivým momentem 600 Nm. Varianty Competition pak nabídnou dokonce 375 kW (510 k). Podobně je na tom konkurenční Mercedes GLC 63 AMG, který ovšem dostal čtyřlitrový osmiválec. Automobilka BMW o novém motoru říká, že to je nejvýkonnější šestiválcová jednotka, jakou kdy pro modely řady M použila.

Obří ledvinky už dostala také Alpina B7. Díky osmiválci o výkonu 608 koní jede až 330 km/h
Přečtěte si také:

Obří ledvinky už dostala také Alpina B7. Díky osmiválci o výkonu 608 koní jede až 330 km/h

Sprint z nuly na 100 km/h proběhne za 4,2 s. Pokud sáhnete po výkonnějším provedení Competition, zkrátí se čas o desetinu sekundy. Nejvyšší rychlost je 250 km/h, na přání můžete dostat omezovač posunutý až na 285 km/h.

Motor spolupracuje s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol M xDrive, převzatým ze skvělé M5. Na zadní nápravě je ještě navíc elektronicky řízený diferenciál. Bohužel na rozdíl od M5 nové X3 M a X4 M nebudou mít možnost přejít do režimu s pohonem pouze zadních kol. Tisková zpráva slibuje pouze nastavení 4WD a 4WD Sport, kde bude zadní náprava využívána ještě více. Stabilizaci ale bude možné zcela vypnout. Samostatně lze volit rovněž nastavení adaptivních tlumičů nebo řízení. Stejně jako u BMW M5 si preferované kombinace můžete uložit pod jasně rudá tlačítka M1 a M2 na volantu.

Test Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic+ Coupé: Zametání sněhu
Přečtěte si také:

Test Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic+ Coupé: Zametání sněhu

Všechno ostatní jsou věci známé z jiných modelů M. Design se od klasických verzí zase tolik neliší a změny jsou funkční. Jde zejména o větší otvory pro přívod vzduchu vpředu a výrazný difuzor vzadu. Samozřejmostí je také sportovní výfuk s aktivními klapkami a dvěma dvojitými koncovkami. Standardní X3/X4 M stojí na dvacetipalcových kolech, Competition přidá disky o palec větší a leskle černé detaily na karoserii. Od srpna si budete moci dokoupit ještě paket M Carbon. V interiéru nechybějí sportovní sedačky, sportovní volant a bohatá výbava.

Nové BMW X3 M a X4 M se představí na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?