BMW vypustilo do světa informace o omlazené řadě 1, ale spíše než na plnohodnotný facelift to vypadá na malé připomenutí, že tu je nějaká řada 1 a že je to jen tak mimochodem jediné auto ve svém segmentu, které nabízí tradiční pohon zadních kol. To ale podle všeho nebude napořád. Nástupce s nejvyšší pravděpodobností již přejde na platformu s pohonem kol předních. BMW už prototypy předokolek intenzivně testuje.
Změnilo se vůbec něco? BMW řady 1 dostalo nová přední LED světla a nový design charakteristických „ledvinek“. Pár nových detailů je i v interiéru, ale jde především o rozšíření funkcí infotainmentu. Například přípojku na USB a Bluetooth teď dostanete bez příplatku. Ano, za tyhle položky, které dostanete například v nejlevnější Kii Cee'd v základu, si BMW v řadě 1 doposud účtovalo přirážku. Ale to už je taková tradice prémiových značek a zákazníci jsou s ní smířeni.
Pak už se jedná skutečně jen o kosmetické detaily (nová tlačítka pro stahování oken, nové dekory přístrojové desky, nová kola a barvy, jiný design koncovky výfuku a podobně). Ani pod kapotou se nemění nic zásadního, pořád tu najdete známé motory, které už mají výhradně přeplňování.
Doporučujeme: BMW M už brzy nebudou mít nejen manuál, ale ani dvouspojku
Základem je verze BMW 116i s tříválcem 1,5 l o výkonu 80 kW (109 k), verze 118i má tříválec o výkonu 100 kW (136 k). Verze 120i a 125i mají již dvoulitrový čtyřválec o výkonech 135 kW (184 k), resp. 165 kW (225 k). Na absolutním vrcholu je nadále přeplňovaný řadový šestiválec 3,0 l o výkonu 250 kW (340 k) ve verzi M140i.
Šestiválec lze mít i s pohonem xDrive. Naftové motory zůstávají, jde o tříválec 1,5 l ve verzi 116d, verze 118d a 120d již mají dvoulitrový čtyřválec v různých stupních naladění. Nejsilnější diesel 2,0 l má verze 125d a ta nabídne výkon 165 kW (225 k). Čtyřkolku lze objednat k verzím 118d a 120d. Do prodeje modernizované BMW řady 1 dorazí v červenci.