Divize BMW M zveřejnila oficiální informace o nové generaci modelů X5 M a X6 M. Dlouho očekávané SUV modely, které výrobce nazývá Sports Activity Vehicle (SAV) a Sports Activity Coupe (SAC), uzavírají letošní nabídku novinek BMW X z kuchyně M GmbH.
Stejně jako BMW M5 a BMW M8 pohání i tyto dva nové modely vysokootáčkový motor V8 s technologií M TwinPower Turbo. Osmiválcová jednotka je přeplňována dvěma turbodmychadly s nepřímým chlazením plnicího vzduchu, má křížené svody výfukového systému, přímé vstřikování paliva a variabilní časování ventilů VALVETRONIC. Disponuje maximálním výkonem 441 kW/600 k. BMW M GmbH i tentokrát nabízí okruhově orientovanou verzi Competition, kde výkon motoru šplhá až na 460 kW/625 k. Točivý moment je vždy stejný – 750 Nm.
Přestože jde o auta s hmotností výrazně převyšující dvě tuny, akcelerace z klidu na 100 km/h je působivá. Nové BMW X5 M a nové BMW X6 M zrychlují z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Mety 200 km/h dosáhnou za 13,7, respektive 13,5 sekundy. Nové BMW X5 M Competition vystřelí z klidu na 100 km/h za 3,8 sekundy a na 200 km/h zrychlí za 13,4 sekundy. U nového BMW X6 M Competition se stopky zastaví v časech 3,8 a 13,2 s. K těmto ohromujícím hodnotám pomáhá specificky naladěný pohon všech kol M xDrive, aktivní M diferenciál na zadní nápravě a 8stupňová převodovka M Steptronic, řadící v nejostřejším režimu za 200 milisekund.
Všechny modely mají elektronicky omezenou maximální rychlost na 250 km/h, v případě volitelné výbavy M Driver's Package je to až 290 km/h.
Masivní porci newtonmetrů krotí M dvoudílné brzdy. Vpředu jsou šestipístkové třmeny s vrtanými 394mm kotouči, vzadu jednopístkové s 380mm kotouči. Vubec oprvé se v nabídce volitelně objevují kola s nestejně velkými ráfky. Verze Competition můžou mít volitelně 21palcová kola s pneumatikami 295/35 R 21 vpředu a 22palcová kola s pneumatikami 315/30 R22 vzadu (standardně jsou dodávána 21palcová kola).
Všechny čtyři nové M modely z rodiny BMW X mají speciálně naladěné přední i zadní nápravy s extrémně tuhými silentbloky. Přední lichoběžníková náprava využívá dvoustěnného příčného ramene a kovaného horního příčného ramene, zadní pětiprvková náprava je dodatečně vybavena vzpěrou zadní nápravy s axiálními rameny ve speciálně koncipovaném designu. Kromě toho je přední náprava vyztužená dodatečnými vzpěrami, stejně jako motorový prostor v jeho přední části.
Prodeje nového BMW X5 M a X6 M včetně verzí Competition odstartují v dubnu 2020.