BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h

22.08.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • BMW M5 (G30) se bude vyrábět výhradně s pohonem všech kol xDrive

  • Čtyřkolku ale můžete odpojit, takže o drifty nepřijdete

  • Nová M5 je lehčí než předchůdce

  • BMW vám posune omezovač rychlosti na 305 km/h

  • Základní cena v Německu v přepočtu vychází na 3,1 mil. Kč

Po předčasném úniku fotografií si konečně můžeme prohlédnout novou generaci BMW M5, snad nejikoničtějšího supersedanu všech dob, oficiálně. A přidat k tomu podrobnosti o technice. Protože srdcem každého BMW M má být motor, ani teď tomu nebude jinak. Stejně jako v minulé generaci má G30 M5 pod kapotou přeplňovaný agregát, konkrétně osmiválec 4,4 l se dvěma turbodmychadly.

BMW M5 G30 (3) Nová M5 má sice pohon 4x4, ale je lehčí než předchůdce. Na 100 km/h akceleruje za 3,4 s
BMW M5 G30 (12) Čtyřkolku můžete stiskem tlačítka rozpojit, takže M5 bude pořád umět pohazovat zadkem

Do hospodské diskuse přináší nové BMW M5 velmi přesvědčivé argumenty. Motor má výkon 441 kW (600 k) v 5600 až 6700 min-1, točivý moment dosahuje hodnoty 750 Nm v rozmezí 1800 až 5600 min-1. Vůbec poprvé v historii tohoto supersedanu ale posílá motor svou sílu na všechna kola.

Systém xDrive nového BMW M5 má jednu velmi zajímavou funkci. Můžete si ho nastavit ve třech režimech: 4WD, 4WD Sport a 2WD. Ano, pořád si ze své M5 můžete udělat driftovací speciál a dávat práci a dostatečný příjem všem pneuservisům ve vašem okolí.

Doporučujeme: Test na pondělí: BMW M550i xDrive M Performance

Díky čtyřkolce pak BMW M5 akceleruje na 100 km/h za 3,4 sekundy a na 200 km/h za 11,1 sekundy. Standardně jede M5 jen 250 km/h, ale vy si připlatíte za posunutí omezovače na hodnotu 305 km/h. To je, domníváme se, adekvátní. A nebojte, brzy se objeví nějaký tuner, který zvedne výkon a odpojí omezovač úplně.

BMW M5 G30 (65) Oproti minulé generaci má motor v nové M5 upravené mazání a je také úspornější
BMW M5 G30 (57) Uvnitř je to klasická pětka, až na lepší sportovní sedačky, jiný volant a více sportovních tlačítek

Jinak nechybí upravený osmistupňový automat se zrychleným řazením, adaptivní podvozek a odlehčený výfuk s elektronicky řízenými klapkami, které mění svou polohu podle zatížení nebo na přání řidiče. Kapota je hliníková a střecha z karbonu. BMW uvádí, že nová M5 je i přes přítomnost pohonu xDrive lehčí než předchůdce. M5 má i odlehčené kompozitové brzdy, na přání lze doobjednat i větší kotouče z karbon-keramického kompozitu.

Standardně jezdí BMW M5 na 19" kolech s pneumatikami 275/40 R19 vpředu a 285/40 R19 vzadu. Připlatit si můžete za dvacítky 275/35 R20 a 285/35 R20. V Německu už nová M5 dostala cenovku: 117 900 eur včetně daně, což je zhruba 3 100 000 Kč. To je docela dobrá cena, ale jak bude u BMW obvyklé, i přes slušnou základní výbavu si určitě rádi za plno věcí připlatíte. Prodávat se nová M5 začne na jaře 2018.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?