BMW řady 5 nové generace se poprvé oficiálně představilo v říjnu letošního roku. Na úvod automobilka připravila verze 530i, 540i, 520d a 530d (vše alternativně s pohonem všech kol xDrive). Teď přichází do této nabídky další dvě motorizace — vrcholná M550i xDrive a hybrid 530e iPerformance. Obě novinky se veřejnosti poprvé ukážou na autosalonu v Detroitu.
Doporučujeme: BMW řady 5 (G30) schválně poruší rychlostní omezení a ovládat ho můžete na dálku
BMW M550i xDrive používá dvakrát přeplňovaný zážehový osmiválec o objemu 4,4 l. Jeho parametry jsou 340 kW (462 k) a 650 Nm, což stačí k pokoření akcelerace z nuly na 100 km/h za pouhé čtyři sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Jen pro srovnání: stará M5 F10 umí sprint z nuly na 100 km/h za 4,3 s. Motor spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a mezinápravovou spojkou.
Součástí verze M550i xDrive je také agresivnější přední nárazník, zadní spoiler, sportovní výfuk s černými koncovkami, standardně dodávaná devatenáctipalcová kola (lze vyměnit za 20") a pár dalších černých detailů. V interiéru se na vás těší sportovní sedačky, sportovní volant, černé kožené čalounění s modrými švy a bohatá výbava.
Doporučujeme: Tři generace BMW 5 ve srovnání ojetin — E39 vs. E60 vs. F10
Ekologickou alternativou k dvakrát přeplňovanému osmiválci je 530e iPerformance. Zde jde o hybridní provedení kombinující přeplňovaný zážehový dvoulitr (135 kW/184 k, 320 Nm) s jedním elektromotorem. Ten nabídne parametry 70 kW (95 k) a 250 Nm. Celkově tato varianta disponuje maximálním výkonem 185 kW (252 k) a nejvyšším točivým momentem 420 Nm.
Z nuly na 100 km/h dosprintuje hybridní BMW řady 5 za 6,2 s a nejvíce se rozjede na 235 km/h. Hlavní výhodou ale má být samozřejmě spotřeba. Ta oficiální je pouhých 1,9 l/100 km. BMW 530e iPerformance ale bude schopné jezdit také pouze s využitím elektrické energie. V takovém režimu ujede maximálně 50 km a nejvyšší rychlost pak bude omezena na 140 km/h.
Baterie jsou uloženy v prostoru pod zadními sedadly, takže neomezují zavazadlový prostor. Jejich kapacita činí 9,2 kWh a z běžné domácí zásuvky je nabijete za méně než pět hodin. Pokud použijete nabíječku BMW, zkrátí se nabíjení na necelé tři hodiny.
Doporučujeme: BMW představilo tovární tuning pro novou řadu 5. Změnit můžete design, podvozek i výkon
Kromě klasických režimů jízdy typu Sport, Comfort nebo EcoPro jsou zde ještě další tři režimy navíc. Auto eDrive představuje klasický hybridní režim a je to také základní nastavení, které vůz použije vždy po nastartování. Max eDrive představuje jízdu pouze s využitím elektromotoru. Tím posledním pak je Battery Control. Zde si můžete nastavit úroveň nabití akumulátorů, kterou si chcete schovat na později (třeba na jízdu po městě). Systém tak akumulátory nevybije na nižší úroveň, případně vám baterie na požadovanou úroveň během jízdy dobije.
Dříve představené motorizace zamíří do prodeje hned začátkem roku, M550i xDrive a 530e iPerformance přijdou na trh v březnu. Ještě během příštího roku by se mělo představit také kombi a později se dočkáme i vrcholu v podobě M5.