Systém autonomního řízení je věc, na které pracuje velké množství nejrůznějších společností od známých automobilek jako BMW nebo Volvo až po Uber či Google. Stranou nechtějí zůstat ani v Rusku, kde se minulý rok objevil jeden z prvních projektů. Postarala se o něj společnost Yandex. Aktuálně přichází další podobná záležitost. Tentokrát posloužil coby technický základ typicky ruský automobil – Lada Kalina s karoserií kombi.
Doporučujeme: První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Projekt autonomního elektromobilu má na svědomí ruský institut pro výzkum a vývoj automobilů a motorů NAMI. Upravená Kalina údajně zcela samostatně zvládne pohyb po silnici, dokáže sledovat překážky, číst značky, otáčet se, sledovat zvolenou trasu a případně i vysílat zvukové a světelné signály. Prvními fotkami prototypu se ruský institut nedávno pochlubil na Facebooku.
Elektrický pohon disponuje výkonem maximálně 72,4 kW, což ruskému samořiditelnému kombi stačí k maximální rychlosti 120 km/h. Pokud ale vůz jede v autonomním režimu, jeho nejvyšší rychlost je pouze 60 km/h vpřed a 5 km/h vzad. Další podrobnosti zatím zveřejněny nebyly.
Doporučujeme: Totálka do šrotu? Kdepak. Z těchto vraků dělají v Rusku zánovní ojetiny
Lada Kalina vybavená systémem autonomního řízení není prvním projektem výzkumného střediska NAMI. Například v polovině minulého roku byl světu představen malý autonomní autobus značky Kamaz pojmenovaný jako Nami právě podle ruského institutu, který na vývoji s Kamazem spolupracoval.