Autonomní elektromobily chtějí všichni. V Rusku už bez řidiče jezdí i Lada Kalina

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Na vývoji autonomních elektromobilů v dnešní době pracují nejrůznější společnosti

  • Rusko není výjimkou, také zde už se podobné projekty objevily 

  • Teď přichází další. Jeho základem je sériová Lada Kalina

  • Zkušební prototyp využívá elektrický pohon a řidiče nepotřebuje 

Systém autonomního řízení je věc, na které pracuje velké množství nejrůznějších společností od známých automobilek jako BMW nebo Volvo až po Uber čGoogle. Stranou nechtějí zůstat ani v Rusku, kde se minulý rok objevil jeden z prvních projektů. Postarala se o něj společnost Yandex. Aktuálně přichází další podobná záležitost. Tentokrát posloužil coby technický základ typicky ruský automobil – Lada Kalina s karoserií kombi.

Doporučujeme: První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství

Projekt autonomního elektromobilu má na svědomí ruský institut pro výzkum a vývoj automobilů a motorů NAMI. Upravená Kalina údajně zcela samostatně zvládne pohyb po silnici, dokáže sledovat překážky, číst značky, otáčet se, sledovat zvolenou trasu a případně i vysílat zvukové a světelné signály. Prvními fotkami prototypu se ruský institut nedávno pochlubil na Facebooku.

Elektrický pohon disponuje výkonem maximálně 72,4 kW, což ruskému samořiditelnému kombi stačí k maximální rychlosti 120 km/h. Pokud ale vůz jede v autonomním režimu, jeho nejvyšší rychlost je pouze 60 km/h vpřed a 5 km/h vzad. Další podrobnosti zatím zveřejněny nebyly.

Doporučujeme: Totálka do šrotu? Kdepak. Z těchto vraků dělají v Rusku zánovní ojetiny

Lada Kalina vybavená systémem autonomního řízení není prvním projektem výzkumného střediska NAMI. Například v polovině minulého roku byl světu představen malý autonomní autobus značky Kamaz pojmenovaný jako Nami právě podle ruského institutu, který na vývoji s Kamazem spolupracoval.

Lada Kalina electric_2 Lada Kalina electric_1

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?