Automobilky dávají do aut technologie, o které řidiči nestojí

03.09.2024
přidejte názor
Autor: Autobible/Dall-E

Průzkum společnosti JD Power naznačuje, o které technologie zákaznici nestojí. Jsou to například displeje nebo rozpoznávání obličejů. Závěr je takový, že v některých případech se automobilky snaží řešit problémy, o kterých zákazníci vůbec nevědí. 

Občas se zdá, že automobily dosáhly svého vrcholu a výrobci tak trochu tápou v tom, co dalšího nabídnout zákazníkům. Moderní vozy tak jsou sice plné různých technologických vychytávek, jenže z průzkumů opakovaně vychází, že zákazníci řadu z těchto systémů vůbec nepoužívají nebo o ně nestojí. Nejnovější průzkum od JD Power to potvrzuje. 

Čtečka otisků prstů? K čemu? 

Průzkum zahrnoval na 80 tisíc respondentů z řad těch zákazníků, kteří si pořídili nový automobil. Respondenti měli uvést, jaké funkce se jim na nových autech líbí a jaké považují za zbytečné. 

Mezi těmi nepotřebnými se objevuje například takzvaný průhledový displej. Tedy systém, kdy jsou různé údaje promítány do zorného pole řidič většinou přímo na čelní sklo. V poslední době automobilky rozšiřují množství informací, které takto řidičům předávají. 

Automobilky a servisy začínají používat technologii původně určenou pro izraelskou národní bezpečnost
Přečtěte si také:

Automobilky a servisy začínají používat technologii původně určenou pro izraelskou národní bezpečnost

Kromě rychlosti se tak v zorném poli objevují třeba i navigační pokyny. Nejnovější záležitostí je rozšířená realita, kdy se před křižovatkou objeví v zorném poli 3D šipky ukazující, kam máte odbočit. Tuhle věc dnes mají i modely značky Škoda. Pro někoho to ale může být spíše rušivé. 

Moc velké oblibě se netěší ani čtečky otisků prstů. Ty jsou používány pro přihlášení do automobilu, který následně upraví své nastavení přesně podle konkrétního řidiče. Zákazníci ale většinou mají své vlastní auto, takže v něm nikdo jiný nejezdí a lidé proto tuhle věc nepoužívají. A pokud ji používají, stejná věc se dá řešit i pomocí připojení konkrétního telefonu. Což je nakonec jednodušší. 

Obrazovky pro spolujezdce jsou nesmysl 

Z průzkumu také vzešla jako velmi zbytečná obrazovka pro spolujezdce. Ta se objevuje pořád spíše v menší míře u luxusnějších automobilů. Důvod, proč se taková věc neujala, je prostý. Podle JD Power totiž někdo sedí při běžných denních jízdách na sedadle spolujezdce jen v deseti procentech případů. A pokud na sedadle spolujezdce nikdo není, automobilky tuto obrazovku blokují, aby nerozptylovala řidiče. 

Dávají výrobci do aut zbytečné technologie?

Zákazníci pak nepoužívají také ovládání gesty. Vypadá to sice cool, zejména při předvádění v showroomech, jenže při běžné jízdě je to celé neohrabané a systémy reagují na pokyn rukou se zpožděním. 

Naopak zákazníci oceňují bezpečnostní systémy. Jako jeden z těch nejvíce užitečných byl uváděn systém hlídání mrtvého úhlu nebo inteligentní ovládání klimatizace. 

Zdroj: JD Power

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?