- Roste podíl tzv. UHP (Ultra High Performance) plášťů. Kromě sportovních aut je dnes obouvá řada větších SUV i pickupů, včetně Škody Kodiaq nebo třeba Volkswagenu Amarok.
- Continental reaguje na měnící se potřeby vozového parku upravenou paletou nabízených rozměrů i u své letošní letní novinky PremiumContact 6. Ta je nyní dostupná jen pro disky o velikosti 16“ a větší.
Zatímco ještě před deseti lety patřily k nejžádanějším pneumatikám 13“ pláště, dnes si zákazníci žádají minimálně 15“, jejichž podíl ovšem také postupně klesá. Může za to skutečnost, že v případě nejoblíbenějších vozů nižší střední třídy jsou „patnáctky“ určeny jen pro základní verze, po nichž není poptávka příliš velká. Za loňskou letní sezonu byl sice stále ještě nejžádanějším rozměrem 195/65 R 15 H s více než 10% podílem na trhu, velmi těsně jej však dotahoval 205/55 R 16 V. Oba rozměry lze obout na Škodu Octavia i Volkswagen Golf. Na sedmém místě v žebříčku popularity se objevují první 17“ pláště (225/45 R 17 Z, mj. rovněž pro Octavii), na jedenáctém jsou první 18“ (225/40 R 18 Z XL např. pro Octavii RS). „Statistiky však neukazují jen využívání větších rozměrů disku,“ komentuje statistiky Juraj Ižvolt, ředitel divize Marketing Continental Barum s.r.o. „Lidé dnes také mnohem častěji obouvají širší pneumatiky s vyšším rychlostním indexem. I tento trend je dán vývojem vozového parku a tím, že větší a širší pneumatiky jsou zapsané už v technickém průkazu automobilů. Jde i o snahou výrobců o další zvyšování bezpečnosti. Předpokládáme, že tento vývoj bude ještě patrnější potom, co začne obnova českého vozového parku, který s průměrným věkem více než 14 let patří k nejstarším v Evropě.“
Širší pneumatiky nabídnou vyšší přilnavost na suchém i mokrém povrchu a lepší vlastnosti – oproti užším plášťům – mají i při brždění. Před několika lety provedl německý autoklub ADAC na automobilu Kia Ceeʹd 1.6 CRDi testy, při nichž se zkoušelo pět různě širokých pneumatik. Kia na širších pláštích o rozměru 225/40 R 18 Y zabrzdila z rychlosti 100 km/hod na 35,8 metrech, zatímco na užších pneumatikách 185/65 R 15 T činila brzdná dráha 41 metrů. Tento rozdíl zůstal zachován i na mokré vozovce.
Vzhledem k zásadním požadavkům na špičkové jízdní vlastnosti a vysokou bezpečnost spojenou s krátkými brzdnými drahami není ani výjimkou, že běžné sedany střední třídy nebo SUV obouvají výkonné pneumatiky specifikace UHP, tj. Ultra High Performance. Analytici společnosti Continental očekávají do roku 2020 výrazně zvýšenou poptávku po 19“ a větších pláštích. „Rostoucí zájem o pneumatiky větších rozměrů se promítnul i do naší nabídky,“ prohlásil Juraj Ižvolt, ředitel divize Marketing Continental Barum s.r.o. „Nový model PremiumContact 6 proto nabízíme pro 16“ a větší disky. Pro vozy s menšími ráfky máme v nabídce oblíbené ContiPremiumContact 5, které i letos dokázaly zvítězit v nezávislém testu Autoklubu ČR.“
O Continental PremiumContact 6
Novinka mezi letními pneumatikami nahrazuje v nabídce dva starší modely. Při návrhu bylo důležité, aby dokázala vyhovět požadavkům na ovladatelnost, přilnavost sportovně laděného pláště ContiSportContact 5 a k tomu přidala výdrž a komfort ContiPremiumContact 5. Při jejím vývoji inženýři proto použili směs s krystalickou silikou (zkracuje brzdné dráhy na mokru a prodlužuje životnost), vylepšili profil kontaktní plochy a upravili dezén tak, aby nabídl vyšší přilnavost. Výsledkem je prvenství ve srovnávacím testu německého magazínu Auto Bild.