Vzniklo jich jen 12. Teď je unikátní AMG „Hammer“ se šestilitrovým motorem na prodej

přidejte názor
  • K mání je unikátní Mercedes-Benz 300 CE 6.0 AMG Hammer

  • Šestilitrového kupé bylo vyrobeno pouze 12 kusů

  • Hammer se vyráběl také s motory 5,0 a 5,6 l

  • Původní cena byla astronomických 335 tisíc západoněmeckých marek

  • Ve své době šlo o jedno z nejrychlejších aut na světě

Šestilitrových kupé Mercedes-Benz 300 CE 6.0 AMG Hammer s rozšířenou karoserií vzniklo pouhých dvanáct. Jedno takové je nyní na prodej a 24. října ho bude dražit aukční dům RM Sotheby’s.

Pokud patříte mezi fanoušky značky Mercedes-Benz, pak pro vás musí být model AMG Hammer něco jako svatý grál. Vznikl ještě v době, kdy společnost AMG nebyla součástí automobilky a její zaměstnanci si dělali, podobně jako lidé z Alpiny, co chtěli.

Interiér byl ztělesněním luxusu. AMG Hammer byl dražší než většina supersportů tehdejší doby
V AMG nahradili vrcholný sériový šestiválec motorem V8 s objemy 5,0, 5,6 nebo 6,0 l

V roce 1986 si v AMG usmysleli, že postaví ultimativní provedení Mercedesu-Benz W124, který v nejsilnějším provedení poháněl řadový šestiválec 3,0 l. V AMG tento motor nahradili atmosféricky plněným V8. Zákazníkům dali na výběr ze tří variant – nejmenší měl objem pět litrů, prostřední 5,6 a vrcholem se stal šestilitr s 381 k a 542 Nm. Ten se však do nabídky dostal až jako poslední. V přímce dokázal držet krok s takovými exoty jako Lamborghini Countach. Za vrcholné provedení si firma AMG účtovala 335 tisíc západoněmeckých marek. Za tu cenu jste mohli mít čtyři BMW 735iA e32!

Doporučujeme: výběr nejlepších ojetých vozů

Retro: Mercedes-Benz 350 SE (1973) vs. BMW 745i (1983)
Přečtěte si také:

Retro: Mercedes-Benz 350 SE (1973) vs. BMW 745i (1983)

U AMG byla ve verzi Hammer k dostání i všechna další karosářská provedení řady W124 kromě kabrioletu.

Nabízené 6litrové kupé AMG Hammer bylo poprvé registrované v roce 1995 v Japonsku. Odtud ho v roce 2014 nový majitel přivezl do Nizozemska, kde ho nechal z bílé barvy přelakovat zpět na černou. Dražený Hammer má najeto pouze 77 tisíc kilometrů a prodat by se měl nejméně za 150 tisíc eur (přibližně 3,9 mil. Kč). U takovýchto klenotů nehraje roli ani zmiňované přelakování karoserie.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?