Audi S8 je zpět, opět s benzinovým osmiválcem. A má i aktivní podvozek

přidejte názor
  • Nové Audi S8 je opět poháněno motorem V8 4.0 TFSI, ale doplněným o 48V mild-hybrid

  • Motor dosahuje výkonu 420 kW (571 k) a točivého momentu 800 Nm

  • Aktivní podvozek umí v předstihu reagovat na nerovnosti nebo naklonit karoserii dovnitř zatáčky

  • Design exteriéru je tradičně umírněný

S odstupem téměř dvou let po nové generaci limuzíny A8 se do nabídky Audi vrací také její expresní varianta S8. Základní recept se od minulé generace nezměnil, ale technika ano. Radost budou mít příznivci benzinu. Zatímco modely S4, S5, S6, S7 i SQ5 houfně přezbrojily na turbodiesel, sportovní varianta Audi A8 zůstává u přeplňovaného zážehového osmiválce 4.0 TFSI. Ten byl ovšem, jak velí doba, vylepšen o mild-hybridní technologii se 48V sítí. Řemenem poháněný startér-generátor rekuperuje při zpomalování kinetickou energii a při zrychlování se naopak chová jako pomocný elektromotor, který pomáhá benzinovému osmiválci. Výsledkem je působivých 420 kW (571 k) a 800 Nm.

Static photo, Colour: Navarra blue U modelu S8 je tradicí, že designové změny oproti A8 jsou velmi decentní. Kola mohou mít průměr až 21 palců
Static photo, Colour: Navarra blue Zezadu už poznáte S8 spolehlivěji díky tradičním čtyřem koncovkám výfuku. Na přání dostanete karbonové brzdy se 420mm předními kotouči

O hladký přenos takové síly na asfalt se v novém Audi S8 postará pohon všech kol quattro s aktivním zadním diferenciálem, natáčení zadních kol a nově také aktivní podvozek. Ten původně Audi slibovalo už při premiéře aktuální A8. Aktivní proto, že dokáže pomocí elektromechanických ovládacích prvků podle potřeby přizvedávat i stlačovat jednotlivá kola. Tím může teoreticky téměř eliminovat nežádoucí pohyby karoserie v příčné i podélné ose a také lépe pohlcovat nerovnosti. Ty sleduje přední kamera, aby se na ně podvozek mohl v předstihu připravit. V režimu comfort+se karoserie dokonce nakloní až o tři stupně k vnitřní straně zatáčky. Tím se sníží příčné zrychlení, které působí na cestující. V jízdním režimu „dynamic“ mění S8 velmi ochotně směr jízdy s nepatrným bočním náklonem, který je při rychlém průjezdu zatáčkou maximálně asi 2,5 stupně. U normálního podvozku je to cca pět stupňů, tvrdí Audi.

Audi A8 50 TDI quattro vs. Lexus LS 500h AWD: Není hybrid jako hybrid
Přečtěte si také:

Audi A8 50 TDI quattro vs. Lexus LS 500h AWD: Není hybrid jako hybrid

Další zajímavou komfortní funkcí aktivního podvozku Audi S8 je pomoc při nastupování. Při otevření dveří se karoserie rychle zvýší až o 50 milimetrů, aby cestující nemuseli dosedat tak hluboko.

Interiér a jeho výbava odpovídají aktuálnímu trendu značky, který zavedla právě nová A8. To znamená soustředění naprosté většiny sekundárních ovládacích prvků na dva velké displeje systému MMI Touch. Úplná paleta asistenčních systémů poslední generace i nabídka kvalitních kůží a dekoračních materiálů jsou v této třídě samozřejmostí. Na velkých trzích, jako jsou Čína, USA, Kanada a Jižní Korea, bude Audi S8 nabízeno výhradně s prodlouženým rozvorem.

Interior Až na vzory a materiály dekoračních prvků se kabina shoduje s běžnými verzemi A8
Interior Komfortní sedadla s nastavitelnými bočnicemi, odvětráváním a masáží se budou dodávat sériově

Cenu ani datum uvedení na trh automobilka zatím nezveřejnila. Očekáváme však, že Audi S8 bude výrazně dostupnější než jediný přímý konkurent v podobě Mercedesu-AMG S63. Ten se vyrábí jen v prodloužené verzi a dosahuje výkonu přes 600 koní, stojí však 4,6 milionu korun.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?