Audi znovu rozšiřuje nabídku plug-in hybridů. Elektrifikovalo své vlajkové lodě A8 a Q7

přidejte názor
  • Audi A8 L 60 TFSI e a Audi Q7 60 TFSI e doplňují nedávno představené plug-in hybridy Q5 a A7 Sportback

  • Elektromotor spolupracuje se zážehovým šestiválcem 3,0 l

  • SUV využívá akumulátor s větší kapacitou (17,3 vs. 14,1 kW)

  • Audi A8 60 TFSI e bude nabízeno také s prodlouženým rozvorem

Letošní rok je pro Audi velmi plodný – množství představených modelů v roce 2019 je i na tak prestižního výrobce opravdu mimořádné. To ostatně dokazuje i čtveřice plug-in hybridních modelů, přičemž nejnovější přírůstky pocházejí z nejvyšších sfér nabídky ingolstadtského výrobce.

Oba nové PHEV modely mají specifický přístrojový štít
Spalovací jednotkou je zážehový V6 3,0 l, spojený s 8stupňovým automatem

Na první pohled vypadají Audi A8 L 60 TFSI e a Audi Q7 60 TFSI téměř nerozeznatelně od vozů, ze kterých vycházejí, ale pozorné oko drobné detaily odhalí. Například víčko na blatníku, po nímž se ukrývá dobíjecí zásuvka, nebo lehce přepracované nárazníky. Uvnitř je největší změnou přístrojový panel se specifickými funkcemi pro plug-in hybridy a tlačítko EV na středové konzole. Jeho stisknutím se auto přepne do čistě elektrického režimu, v němž ujede přes 40 km.

Audi SQ7 po faceliftu: Změnilo se všechno možné, dieselový osmiválec ale (naštěstí) zůstal
Přečtěte si také:

Audi SQ7 po faceliftu: Změnilo se všechno možné, dieselový osmiválec ale (naštěstí) zůstal

Obě nová elektrifikovaná provedení sdílejí stejnou techniku pohonu. Vpředu pracuje zážehový motor V6 3,0 l, který je spojen s elektromotorem uloženým v převodovce. Kombinované maximum obou motorů činí 326 kW (443 k), respektive 700 Nm. Převodovka je výhradně 8stupňový automat, přes který jde hnací síla na všechna čtyři kola. Maximální rychlost obou vozů přesahuje 240 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h proběhne za 6 sekund.

Zatímco plug-in hybridní Q7 má pod podlahou zavazadelníku 17,3kWh akumulátor, A8 si musí vystačit s kapacitou 14,1 kWh.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?