- Citroën již 100 let projevuje odvahu a zájem o inovace ve prospěch svobody pohybu. Na ženevském autosalonu 2019 v tom pokračuje představením koncepčního vozu Ami One Concept, který je plně elektrickým objektem a prostřednictvím digitálních technologií poskytuje zcela nový prožitek městské mobility, který dopřeje uživatelům více svobody.
- Ami One Concept, který je věrný sloganu značky „Inspired by You“, je odpovědí na nové potřeby a způsoby využívání automobilů ze strany zákazníků a na potřeby měst přejít na nové zdroje energií.
- Koncept ilustruje vizi Citroënu svobody ve městě by Citroën vyjádřenou #libertyelectricitymobility:
- Svoboda použití pro každého: je dostupný i pro uživatele bez řidičského průkazu. Ami One Conceptje doprovázen inovativním globálním digitálním ekosystémem, který podporuje moderní, cenově dostupnější a atraktivní automobilový zážitek. Ekosystém přehodnocuje možnosti zákazníka a nabízí mu výběr způsobu využití - od krátkodobého sdílení přes dlouhodobější půjčování (od 5 minut do 5 let) až po nákup. Obsahuje speciální mobilní aplikaci, kterou motoristé využijí a poskytuje přístup k portálu služeb, které každou cestu zjednodušují.
- Svoboda pohybu ve městě: přístup do městských center se 100% elektrickým řešením mobility, které je ultra kompaktní a hbité a umožňuje dvěma osobám svobodný pohyb vintuitivním a propojeném voze.
- Svoboda projevu moderního ducha: klade důraz na výraznou, smělou a barevnou osobnost a mimořádný symetrický design za účelem vytvoření příjemného a bezpečného objektu pro snadný, pohodlný a stylový pohyb po městě. Identita a modernost konceptu jsou rozšířeny o speciální edici produktů, které jsou dostupné na e-butiku Citroën Lifestyle
Citroën byl již od svého založení v roce 1919 vždy odrazem své doby, kdy přicházel s nekonformními a revolučními vozy, které se pak v očích motoristů staly ikonami. Na ženevském autosalonu 2019 představuje v předpremiéře svůj svobodomyslný přístup k řešení městské mobility. Stejně jako ve své době model 2 CV učinil široce dostupným pohyb po celé zemi, tak Ami One Concept svým unikátním charakterem, který obhajuje novou automobilovou zkušenost, uvolňuje městskou mobilitu každému.
- PŘÍSTUPNÝ VŠEM, PŘIZPŮSOBENÝ KAŽDÉMU ČLOVĚKU
Vize značky Citroën o městské mobilitě předpokládá 100% digitální a personalizovaný přístup k zákazníkovi, zaměřenýna plynulost, snadnost a svobodu použití.
PŘEDMĚT MĚSTSKÉ MOBILITY PRO KAŽDÉHO: POUŽÍVÁNÍ BEZ ŘIDIČSKÉHO OPRÁVNĚNÍ
Značka hodlá s tímto jedinečným nástrojem městské mobility - který pro ni představuje nové pole působnosti v rámci přechodu na jinézdroje energií- osvobodit individuální mobilitu ve městě. Citroën pojal Ami One Conceptjako alternativu k hromadnédopravě(autobus, tramvaj, metro) a k jiným individuálním jednostopým dopravním prostředkům (kolo, skútr nebo koloběžka). Velmi kompaktní (250 cm) dvoumístnýAmi One Concept, který díky svému tvaru působí robustně, přináší posádce možnost pohybovat se po městě velice obratně. Uzavřená kabina zajišťuje pasažérům ochranu například při nepříznivém počasí. Architektura a design, při jejichž koncipování hrála největší roli funkčnost a praktičnost, umožňují objevit nové zážitky z řízení. Ami One Conceptje dostupný pro každého, kdo dosáhl16 let(evropský průměr/v závislosti na legislativě). Je určen pro zákazníky ve městě (bez ohledu na to, zda vlastní řidičské oprávnění či nikoliv), kteří sdílí se značkou stejnou lásku ke svobodě pohybu.
DIGITÁLNÍ SYSTÉM CENTREM NOVÉHO ZÁŽITKU
Ami One Conceptje věrný sloganu značky „Inspired By You“, nabízí 100% konektivitu a opírá se o 100% digitální ekosystém od seznámení se s vozem ažpo jeho použití. Ekosystém nabízí inovativní „on demand“ využití, který platí pro každý krok (on-line prezentace, žádost o testovací jízdu, konfigurace služeb, rezervace a předání) a umožňuje zákazníkům snadno si vybrat dobu zapůjčení, která nejvíce vyhovuje jejich potřebám. Digitální zkušenost pokračuje novou mobilní aplikací pro řízení vozu i cesty.
On-demand customer experience/
Klikněte na odkaz na konci tiskové zprávy pro video “Customer Experience” popisující zákazníkovu cestu.
Jako objekt s konektivitou, navržený pro větší svobodu, nabízí Ami One Concepti nové způsoby využití. Citroën usnadňuje svým zákazníkům přístup k mobilitětím, že jim prostřednictvím digitálních systémůnabízírůznémožnosti sdílení nebo pronájmu automobilu, díky čemuž dokáže vyhovět veškerým potřebám zákazníků z hlediska cestování a různých typů použití (příležitostné či pravidelné, s rodinou či s přáteli, individuálníči sdílené). Systém se přizpůsobuje uživateli a je schopný mu nabídnout rychlou akci. Zákazník může využít Ami One Conceptna dobu minimálně 5 minut a kdykoliv tuto dobu prodloužit na několik hodin, a to „all inclusive“ a bez pevného závazku. Nabídky sdílení nebo půjčování lze upravovat podle potřeb mobility každého jednotlivce a reagovat na požadavek 5 minut, 5 hodin, 5 dní, ale také na trvalejší potřeby s nabídkami zapůjčení na dobu přesahující 5 měsíců nebo dlouhodobého pronájmu na 5 let.
- 5 minut nebo 5 hodin: vůz je poskytnut nadaném místěa po určitou dobu prostřednictvím nabídky sdílenívozidel, kteréprovozuje značka Free2Move. Aplikace věnovanánovémobilitěvám umožnívybrat si svůj Ami One Conceptjen pomocí několika kliknutí.
- 5 dnů: vůz je poskytnut ve formě nabídky snadno dostupného krátkodobého pronájmu. Zákazníkovi stačí provést rezervaci on-line na stránkách Citroën Rent & Smile.
- 5 měsíců: přístup bez pevného závazku na dobu kratší, než je „standardní“ vlastnictví.
- 5 let: vůz je rovněž součástí nabídky dlouhodobého pronájmu na 5 let, kdy měsíční poplatek zahrnuje baterii, údržbu a parkování. Objednávka probíhá 100% on-line, zákazník si může zvolit především místo dodání - u něj doma, nebo u nejbližšího prodejce.
Pro podporu této inovativní zákaznické zkušenosti vytvořil Citroën “Ami OneCounters ».Tato digitalizovaná místa, kde lze získat informace o produktu a možnostech zápůjčky od 5 minut do 5 let a také zajistit si testovací jízdu, ukazují, jak by mohla fungovat automatická distribuce Ami One Conceptu v městských centrech. Pulty bude možné zřídit také na jiných místech, jako například v nákupních centrech.
Speciální aplikace pro intuitivní a snadné použití
Jakmile je objekt mobility v držení řidiče, postoupí aplikace k dalším krokům, aby mu poskytla spojení s Ami One Conceptem. Řidič může kdykoliv dle svého uvážení měnit nastavení palubní aplikace a prostřednictvím chytrého telefonu ještě rozšířit svůj zážitek. Ze svého místa může vzdáleně získat informace (například o spotřebě elektřiny, stavu baterie) nebo přístup k portálu souvisejících služeb Free2Move Services, které usnadňují cestování po městě (vyhledání parkovacích míst, lokalizace apod.).
Pro usnadnění ovládání a větší bezpečí je aplikace ovládána hlasem. Řidič může snadno požádat o navedení k nejbližší dobíjecí stanici nebo o rezervaci parkovacího místa. Aplikace spoléhá na služby Free2Move Services, které zákazníkovi usnadňují cestu využitím geolokace pro nalezení parkoviště, parkovacího místa a nabídky elektronické platby.
Zákazníkovu pozornost si zaslouží dvě aplikace, které byly speciálně vytvořeny pro elektrické modely:
- The Charging Pass, který řidiči elektrického vozu umožňuje najít a využít dobíjecí stanici, která je kompatibilní s jejich vozem. Aby byl výběr pro řidiče snadnější, Free2Move Services předvybírají z nabídky podle třech kritérií: vzdálenost, rychlost nabíjení a cena nabíjení. Aplikace zobrazuje výchozí nabídku, ale zákazník může přejít na mapu dobíjecích stanic. Výběr může být zahájen na základě iniciativy řidiče, nebo automaticky, pokud stupeň nabití baterie klesne na kriticky nízkou hodnotu. Jakmile zákazník na displeji svého smartphonu označí vybranou dobíjecí stanici, může si do něj zaslat trasu prostřednictvím oblíbené aplikace pro plánování trasy(Waze nebo Google Maps).
- The Trip Planner Planner doplňuje the Charging Pass a nabízí řidiči nejlepší cestu s přihlédnutím ke stavu dobití, potřebnému využití a dobíjecím stanicím podél cesty. Může tak odhadnout čas cesty včetně času dobíjení.
- SVOBODA POHYBU VE MĚSTĚ
Značka tímto koncepčním vozem přináší 100% elektrické řešení městské mobility.Ami One Concept, který splňuje očekávání městské klientely a nabízí skutečně snadnou obsluhu, umožňuje dvěma osobám snadno se pohybovat ve stísněných prostorách center měst.
VŠECHNY VÝHODY 100% ELEKTRICKÉHO POHONU V MĚSTSKÝCH CENTRECH
Nulové emise CO2
Ami One Concept,který představuje novou mobilitu a řešení dnešních i budoucích problémů měst, dokonale odráží vývoj společnosti. Nabízí 100% elektrickýrežim umožňující přístup do všech částí měst, takže je šetrný k životnímu prostředí a má nižší provozní náklady.Ami One Concept, který dokonale splňuje potřeby života ve městě, jež je v neustálém pohybu, dokáže dosáhnout maximální rychlosti 45 km/hod., a to s nulovými emisemi CO2. Dojezd činí 100 km, takže je ideální pro opakované jízdy ve městě, ať jde o nejrůznější schůzky, nebo pravidelnou cestu z domu do práce a zpět. Baterii vozu, která je naplocho uložená pod podlahou, lze za dvě hodiny snadno nabít prostřednictvím elektrického kabelu připojeného k veřejné dobíjecí stanici nebo k Wall Boxu. Ami One Conceptje rovněž možné nabíjet přes prodlužovací kabel z běžné domácí zásuvky.
Tichý chod
V interiéru koncepčního vozu Ami One Conceptje díky jeho 100% elektrické technologii dokonalé ticho, ale zvenku současně vydává charakteristický zvuk, aby byl bezpečný pro vnější prostředí. Designéři značky totiž propracovali ve spolupráci s agenturou Start-Rec zvukový podpis, který dobře odráží jeho charakter.Obsahuje originální a organickou hudbu, která spojuje mužské i ženské hlasy a je na hony vzdálená digitálnímu „robotickému“ zvuku. Tato zvuková identita, která se mění v závislosti na rychlosti vozidla, splňuje požadavky evropských předpisů platných od 1. Ledna 2019. Z důvodu bezpečnosti musí totiž všechny elektromobily vydávat při nízké rychlosti zvuk a upozorňovat tak chodce na svou přítomnost.
VYSOCE KOMPAKTNÍ PRO VĚTŠÍ OBRATNOST
Koncepční vůz Citroën Ami One Conceptje jedinečný nástroj mobility určený pro řízení v městském provozu. Má tvar kvádru s extrémně kompaktními rozměry. Dobře sedí na čtyřech kolech o průměru 18"se specifickým designem (4 ramena) a působí jako blok o délce 250 cm, šířce 150 cm a výšce 150 cm. Vypadá robustně a současně je již od pohledu příslibem velké mrštnosti a manévrovatelnosti. Jeho předností je i možnost zaparkovat kolmo k chodníku.
INTUITIVNÍ A PROPOJENÝ
Snadné používání pro větší pohodu
Důmyslné funkce a technologie jsou rozloženy na obou stranách „ostrůvku řízení“/"Drive-pod", který slouží pro intuitivní ovládání všech funkcí řízení.
Ami One Conceptje 100% propojený objekt městské mobility, ve kterém je smartphone centrálně propojen s rozhraním Man-Machine a činí řízení intuitivním a klidným.
Telefon zajišťuje i vstup - dveře se zamykají a odemykají pomocí QR kódu na hliníkovém soklu klik dveří. Řidič po nasednutí umístí telefon na speciální místo před sebou, kde probíhá bezdrátové nabíjení indukcí a dialog mezi Ami One Concepta uživatelem může začít. Do jeho zorného pole je podobně jako u Head-up displeje promítána zvolená aplikace ve formě bublin. Může jít o pokročilé informační a navigační funkce, které doplňují povinné informace o řízení a obohacují zážitek z jízdy. Rozhraní Man-Machine ve voze Ami One Conceptfunguje jako osobní asistent zajišťující optimalizovanou interakci s řidičem. Vše probíhá pomocí dvou tlačítek na volantu: hlasového příkazu pro volání asistenta a rozbalovacího menu pro přechod z jedné aplikace do druhé.
Přístrojový panel je jednoduchý a přehledný, tvoří jej 5"displej a zaměřuje se pouze na užitečné informace (rychlost, kontrolky směrovek atd.). Má grafický vzhled přebírající barevné prvky z textilií v kabině (Orange Mechanical a Out of the Blue) a používá dva specifické fonty: jeden připomíná písmo, druhý je techničtější, inspirovaný krychlovým tvarem Ami One Conceptua historickým logem značky, což je použito zejména u tachometru. Polidštěné grafické rozhraní oživuje animace evokující stylizované oči s cílem předat emoce a vytvořit dialog s uživatelem (upozornění, dotazy atd.).
Na pravé straně "Drive-pod" je váleček, na němž se nachází mimo jiné startovací tlačítko, výstražné tlačítko, volič automatické převodovky a Bluetooth reproduktor s možností nastavení hlasitosti.
- SVOBODA PROJEVU MODERNÍHO DUCHA: JEDINEČNÝ NEXT-GENERATION DESIGN
Styl je typickým rysem značky Citroën již 100 let - vozy Citroën jsou totiž vždy rozeznatelné na první pohled. A neobvyklé tvary se v historii značky objevovaly odjakživa, od Traction Avant přes 2 CV, Ami 6 nebo CX po nové SUV C5 Aircros.
Ani Ami One Conceptv tomto nezaostává a převrací svou kreativností zažité principy. Svým jednoduchým tvarem a dosud nevídaným grafickým zpracováním vyvolává tato první vize dvoumístného koncepčního vozu jak překvapení, tak náklonnost.
DŮVTIPNÁ KONCEPCE
Výroba koncepčního vozu Ami One Conceptje snadná a úsporná a koncept má vše proto, aby byl ve městě oblíbený. V tomto nástroji městské mobility se kombinuje inteligence a úspornost. Nové možnosti nabízí díky symetrickým dílům, jako jsou zcela identické dveře vpravo a vlevo (s obráceným otevíráním na straně řidiče pro snazší nastupování a klasické na straně spolujezdce pro větší bezpečnost), stejné prvky na přední masce i zadní straně, ale s opačným vsazením (vpředu výztužný chránič dole, vzadu nahoře), stejné lišty nárazníků (vepředu částečně ukryté a vzadu odkryté pro upevnění registrační značky), stejné blatníky naproti sobě po uhlopříčce s nosníky tlumiče vpředu i vzadu, identické prahové lišty vpravo i vlevo, vzájemně vyměnitelná pravá / levá světla pro denní svícení a zadní světla a rovněž čtyři kusy tvořící vnější zpětná zrcátka a kliky dveří, které fungují jako skládačka s různými směry montáže. Pro každý díl karoserie je společná robustnost a snadná a kvalitní montáž. Pokud jde o kabinu, pro tu je charakteristická racionalizace počtu použitých materiálů a podob dílů odpovídající důmyslnosti, která provázela postup přípravy tohoto koncepčního vozu.
DESIGN EXTERIÉRU: JEDINEČNÝ, SYMETRICKÝ, S NOVÝM SVĚTELNÝM PODPISEM
Nová řada Citroën vyjadřuje veškerou svou sílu a harmonii zejména díky designu přední části vozů, který byl představen v roce 2013 a vyznačuje se dvouúrovňovým světelným podpisem. Ami One Concept modernizuje identitu Citroënu prostřednictvím nového rafinovanějšího, grafického, high-tech světelného podpisu, který je přímo inspirovaný koncepčním vozem cxperience. Nová přední část si zachovává 2 úrovně, které se propojí do tvaru písmene V a poskytují Ami One Conceptu expresivní stylový prvek. Směrová světla s jejich plovoucí strukturou činí Ami One Concept jednoznačně rozpoznatelným. Tento designový motiv se objevuje také na zadních světlech (viz níže), což zvyšuje jak harmonii objektu, tak povědomí o značce.
Díky oranžovému odstínu Orange Mécanique a 2D logu uprostřed černé plochy působí vůz dynamicky. Ami One Conceptje určen do města, a proto má ve čtyřech rozích tmavě šedé ochranné prvky Airbumps® protažené na bocích pod závěsy dveří. Tyto ochranné prvky jsou charakteristické pro současnou řadu Citroën, určují styl a posilují ochranný vzhled vozu. V tomto případě jsou ozvláštněny barevnými body v odstínu Out Of the Blue.
Ami One Conceptmá jednoduchý tvar s naprosto symetrickým designem, který zdůrazňuje jeho praktickou stránku. Má široké hladké dveře s obráceným otevíráním na straně řidiče pro snazší nastupování. Vnější zpětná zrcátka vypadají jako zrcadla inspirovaná světem dekoratérství. Nad vnějšími klikami dveří, tvořenými modrými gumovými řemínky, je umístěna čtečka sloužící k odemykání/zamykání dveří pomocí chytrého telefonu. Prahové lišty používají podobně jako nárazníky rýhovaný motiv evokující žebra chladiče a současně historické logo Citroën používající šípové ozubení.
Dalším typickým prvkem tohoto nástroje městské mobility je konfigurace se stahovací střechou, která umožňuje jízdu s větrem v zádech. Plátěná střecha v šedém odstínu Anthracite s ručním stahováním je zárukou snadného používání. Střecha se složí a roztáhne jediným pohybem pomocí modrého popruhu a tlačítka.
Zezadu rozvíjíAmi One Conceptstejné oranžové téma. Víko zavazadlového prostoru tvoří velká plocha zatmaveného skla. Světla, oddělená od karoserie, odkazují na denní světla z přední strany. Plují nad polykarbonátovou podsvícenou rýhovanou lištou a připomínají personalizovatelná zadní postranní okénka kompaktního SUV C3 Aircross. Stejně jako vepředu má Ami One Concepti na zadní straně ochranné prvky Airbumps®.
DESIGN INTERIÉRU: PŘÍŠTÍ GENERACE A POKROČILÝ KOMFORT CITROËN
Ami One Conceptje originální zvenku i vevnitř. Jeho design „Next Generation“ se netají inspirací z jiných prostředí a je tak příslibem zcela nového zážitku z komfortního řízení ve městě.
Ami One Concept, který je ztělesněním moderní vize programu Citroën Advanced Comfort®, nabízí kromě tichého chodu a pečlivě zvolených materiálů i opravdovou světelnou koupel, a to díky velkým proskleným plochám (čelní sklo, boční skla a zadní okno).
Interiér je prostorný a nabízí řadu funkcí. Designéři vozuAmi One Conceptsi pro sedadlo řidiče (na kolejničkách) a sedadlo spolujezdce (pevně ukotvené) zvolili asymetrické uspořádání. Získali tak větší prostor na úrovni ramen a posádce zajistili snadný pohyb. Ami One Conceptje určen pro každodenní jízdy po městě v příjemné atmosféře. Velkorysé sedáky a opěrky hlavy mají sytě modrý potah s oranžovými gumovými prvky, inspirovaný „outdoorovou“ výbavou, která se snadno udržuje. Prolamovaný propracovaný vzhled opěradel zdůrazňuje odstín Out of the Bleu na přední straně, který nádherně ladí s odstínem Orange Mécanique na druhé straně. Na tomto technickém výpletu vytvořeném studiem Plott, který nabízí pružnou a pohodlnou podporu, je použit motiv „kostek“, jenž se opakuje na šedých koberečcích.
Ami One Concept nabízí rovněž úložné prostory, které jsou důmyslně rozmístěné po celé kabině. Díky použité architektuře byl maximálně využit každý kout kabiny. Modré panely předních dveří jsou v horní části velmi příjemné na dotek. Do jejich loketních opěrek je integrován popruh z PVC, který je podobný vnějším klikám tvořeným řemínky, jež odkazují na svět cestování a připomínají popruhy použité u vozu C4 Cactus. Ve spodní části je plátno napnuté pomocí gumy, které vytváří vak, jenž nezastírá „plážovou“ inspiraci.
“Drive-Pod” na straně řidiče umožnil designérům Citroën vytvořit na straně spolucestujícího odkládací prostor, do kterého se vejde taška velikosti palubního zavazadla a kabelka. Vzadu vznikne po sklopení opěradla sedadla spolujezdce plocha, na kterou se vejdou zavazadla, a je zde i Safety Box ukrývající žlutou vestu a výstražný trojúhelník. Designéři studia Citroën si současně vyhráli s vytvořením světlého a jasného interiéru. Veškeré plochy jsou dvoubarevné a jemně potečkované, u odkládacích přihrádek byl použit modrý technický lak, který se snadno udržuje.
Koncept doplňují i exkluzivní zavazadla tvořená batohem, jehož rozměry přesně odpovídají velikosti odkládací přihrádky před spolujezdcem, taškou vhodnou na nákupy a podlouhlou cestovní taškou. Na všech těchto třech módních doplňcích, které byly vyvinuty ve spolupráci s výrobcem zavazadel a kabelek Damienem Béalem, se objevují stejné materiály a barvy jako v interiéru vozu. Damien Béal rozšířil pro Ami One Conceptsvou techniku a know-how na materiály, které obvykle nepoužívá, ale použil u nich stejné tradiční postupy jako u kůže.
TECHNICKÉ VLASTNOSTI AMI ONE CONCEPT
Délka: 250 cm
Šířka: 150 cm
Výška: 150 cm
Poloměr otáčení: 8 m
Hmotnost: 425 kg