Alfa Romeo vzkřísila označení GTA. Dostala ho odlehčená Giulia QV

přidejte názor
  • Alfa Romeo Giulia GTA je až o 100 kg lehčí než standardní model

  • Nový název vozu je zkratkou pro Gran Turismo Alleggerita

  • Bude se vyrábět i okruhový speciál GTAm, celkem vznikne jen 500 kusů

Tajemné video burácejícího zážehového motoru, který před několika dny Alfa Romeo vypustila do světa, skutečně patří vylepšenému sedanu Giulia QV, který nese označení GTA, tedy Gran Turismo Alleggerita. Slovo „alleggerita“ v italštině znamená „odlehčená“. Oproti standardnímu provedení Giulia QV je GTA až o 100 kg lehčí.

Na úspoře jednoho metráku se velkou měrou podílí rozsáhlé použití karbonových dílů. Z tohoto materiálu nejsou pouze panely karoserie, ale také skořepinová sedadla nebo hnací hřídel. Naopak z hliníkové slitiny jsou vyrobeny dveře a větší počet dílů na motoru i zavěšení.

Alfa Romeo Stelvio QV vs. Giulia QV: Jak jsem si definitivně zamiloval klasický sedan
Přečtěte si také:

Alfa Romeo Stelvio QV vs. Giulia QV: Jak jsem si definitivně zamiloval klasický sedan

Rozchod kol byl v zájmu lepší stability rozšířen vpředu i vzadu o 50 mm. Ruku v ruce s tím jdou rozšířené blatníky, ukrývající 20palcová kola. Ovladatelnost zlepšují nové pružiny, tlumiče a silentbloky zavěšení.

Vidlicový šestiválec 2,9 l posílil o 22 kW, na 398 kW (540 koní). To stačí díky řízenému startu "launch control" ke zrychlení 0–100 km/h za 3,9 sekundy. Zplodiny odvádí titanový výfukový systém od společnosti Akrapovič.

Smysl ultimativní verze GTAm je více než zřejmý
Interiér byl vylepšen už v rámci faceliftu Giulie

Kromě verze GTA se představilo také ultimativní provedení GTAm, které cílí na zákazníky vyznávající jízdu na závodním okruhu. V jeho případě zadní sedadla nahradila ochranná klec, na víku zavazadelníku přibyl obrovský karbonový spoiler a sedadla se chlubí šestibodovými bezpečnostními pásy.

Alfa Romeo plánuje vyrobit pouze 500 kusů obou verzí dohromady.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?