Tajemné video burácejícího zážehového motoru, který před několika dny Alfa Romeo vypustila do světa, skutečně patří vylepšenému sedanu Giulia QV, který nese označení GTA, tedy Gran Turismo Alleggerita. Slovo „alleggerita“ v italštině znamená „odlehčená“. Oproti standardnímu provedení Giulia QV je GTA až o 100 kg lehčí.
Na úspoře jednoho metráku se velkou měrou podílí rozsáhlé použití karbonových dílů. Z tohoto materiálu nejsou pouze panely karoserie, ale také skořepinová sedadla nebo hnací hřídel. Naopak z hliníkové slitiny jsou vyrobeny dveře a větší počet dílů na motoru i zavěšení.
Rozchod kol byl v zájmu lepší stability rozšířen vpředu i vzadu o 50 mm. Ruku v ruce s tím jdou rozšířené blatníky, ukrývající 20palcová kola. Ovladatelnost zlepšují nové pružiny, tlumiče a silentbloky zavěšení.
Vidlicový šestiválec 2,9 l posílil o 22 kW, na 398 kW (540 koní). To stačí díky řízenému startu "launch control" ke zrychlení 0–100 km/h za 3,9 sekundy. Zplodiny odvádí titanový výfukový systém od společnosti Akrapovič.
Kromě verze GTA se představilo také ultimativní provedení GTAm, které cílí na zákazníky vyznávající jízdu na závodním okruhu. V jeho případě zadní sedadla nahradila ochranná klec, na víku zavazadelníku přibyl obrovský karbonový spoiler a sedadla se chlubí šestibodovými bezpečnostními pásy.
Alfa Romeo plánuje vyrobit pouze 500 kusů obou verzí dohromady.