Koncern FCA mění plány pro značku Alfa Romeo, což znamená, že v budoucnu neuvidíme žádné nové sportovní auto. A dokonce ani velké SUV, které mělo konkurovat BMW X5 nebo Mercedesu-Benz GLE.
Poté, co Alfa Romeo ukončila výrobu letitého malého hatchbacku MiTo a z nabídky zmizel malosériový sportovní automobil 4C, zůstaly pouze tři modely – středně velký sedan Giulia, SUV Stelvio a kompaktní hatchback Giulietta.
Pozměněné plány nově nezahrnují nástupce 8C, ani nový sportovní sedan, který by se zařadil nad Alfa Romeo Stelvio QV vs. Giulia QV: Jak jsem si definitivně zamiloval klasický sedan">Giulii QV. Oba modely byly součástí strategie Mika Manleyho, generálního ředitele FCA, jak „nakopnout“ skomírající značku. K ledu byl uložen rovněž záměr nabídnout na čínském trhu prodloužené verze Giulie a Stelvia.
Kompaktní hatchback Giulietta, jenž se poprvé objevil v roce 2010, by měl podle zdrojů blízkých automobilce skončit už příští rok. Modelové portfolio pro rok 2021 pak nově zahrnuje pouze modernizované SUV Stelvio a Giulii a dva nové crossovery v podobě malého a kompaktního SUV.
Důvodem takto razantního škrtání jsou velmi neuspokojivé prodeje prakticky na všech stěžejních trzích. Od ledna do září letošního roku se prodeje Alfy Romeo propadly o závratných 31 % na 67 427 automobilů, přičemž Mike Manley se chtěl do roku 2022 dostat na roční prodej 400 tisíc kusů.
Největším trhem pro Alfu Romeo je domácí Evropa, kde ale italská značka ztratila oproti roku 2018 děsivých 42 %. V USA a Kanadě, tedy na druhém nejsilnějším trhu, tento propad dosahuje 28 %. Alfa Romeo tak může mít radost jen v Číně, nicméně dvojnásobný nárůst stále znamená pouhých 8 491 prodaných kusů.
Kromě výše zmiňovaných nových crossoverů se spalovacími motory se v budoucnu také dočkáme jejich elektrifikovaných a plně elektrických verzí. Malé SUV se totiž bude vyrábět rovněž jako elektromobil, nové kompaktní SUV jako plug-in hybrid. Druhý zmiňovaný model předznamenal koncept Tonale z letošního ženevského autosalonu. V případě Giulie a Stelvia není elektrifikace prozatím v plánu, přestože Manley uvedl, že platforma Giorgio, na jejíž základech oba vozy jezdí, byla výrazně přepracována a nyní je schopna pojmout i plně elektrický a plug-in hybridní pohon. Tuto platformu však dost možná využije Maserati, které už ohlásilo první elektrifikované sportovní vozy i SUV.