Kamiony a dodávky na CNG tvoří stále významnější část vozového parku obchodů Albert. Čtvrtinu objemu jeho sortimentu převážejí vozidla na zemní plyn a další budou přibývat.
Důvodem zařazování vozidel na CNG do vozového parku obchodů Albert je důraz na ekologii dopravy. Automobily poháněné stlačeným zemním plynem na cestách po republice najezdí průměrně 68 000 km týdně. Albert v současnosti využívá 47 automobilů na CNG, přičemž čtrnáct menších zajišťuje speciální závozy po Praze.
„S výměnou starých aut za nové přibývá vozů na CNG pohon. V tomto roce přidáme desítku kamionů na CNG,“ říká Miroslav Dopirák, který má v Albertu na starosti kompletní flotilu.
„Uhlíková stopa vozů na CNG je o čtvrtinu nižší a motor na CNG neprodukuje oxid siřičitý. Když srovnáte vozy na CNG s těmi dieselovými, jsou výrazně ekologičtější a produkují téměř nulové emise pevných částic, tedy těch, které považovány za nejškodlivější. Nahrazením nafty za CNG snižujeme tvorbu ozonu v atmosféře, který mimo jiné způsobuje letní smog. CNG pohon má ale i další výhody v oblasti trvalé udržitelnosti. Spaliny z motorů na CNG neobsahují oxid siřičitý a plynové motory mají jednoznačně tišší chod. Například úroveň hluku plynových autobusů oproti naftovým je díky ‚měkčímu‘ spalování nižší o 50 % vně vozidel a o 60-70 % uvnitř vozidel,“ vyjmenovává Miroslav Dopirák výhody pohonu na plyn.
Co se týká ekonomické stránky, vyšší pořizovací náklady vozů na CNG kompenzuje jejich dlouhodobé využívání, kdy se projeví úspory spojené s využitím zkapalněného plynu jako úspornějšího paliva. Náklady spojené se servisem jsou v porovnání se vznětovými motory téměř identické.