Britská firma Radical založená teprve v roce 1997 za dobu své existence vyprodukovala celou řadu pekelně rychlých okruhových placek. Tou nejnovější je model SR10, jehož testování a finální vývoj probíhaly ve stínu koronaviru.
Jeho základem je lehký prostorový rám, odpovídající bezpečnostním předpisům FIA. Lehká kapotáž je striktně funkční pro co nejvyšší přítlak, k němuž připívá i obří křídlo. Tlumiče jsou stavitelné ve třech směrech. Vůz váží pouhých 725 kilogramů. S touto muší hmotností pak hýbe čtyřválec Ford EcoBoost o objemu 2,3 litru, používaný například ve Focusu RS. Ten u Radicalu prošel posilovací kúrou – dostal turbodmychadlo Garrett řady G, kované písty a ojnice, nové sání a také adekvátně naladěnou řídící jednotku. Výsledkem je výkon přes 318 kW (430 koní) a točivý moment více než 515 Nm. Tato síla jde na zadní kola skrze vzadu uloženou šestistupňovou převodovku Hewland a diferenciál WaveTrac.
Parametry zrychlení nebo maximální rychlosti se Radical nemá potřebu chlubit, víme však, že v zatáčkách SR10 odolá přetížení až 2,3 g. Objednávat můžete již dnes, cena činí přibližně 3,8 milionu korun.