[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek
-
Do Chorvatska a zpátky bez potřeby tankování? Těžko
-
Nejlepší auto do půl milionu ujede na jednu nádrž 1667 km
-
Reálná spotřeba bude s naloženým autem, s klimatizací a v kolonách vyšší
-
Aktuálně je benzin i nafta levnější například v Rakousku, tankování na poslední české pumpě se tak nemusí vyplatit
-
Neriskujte, že vám dojde palivo. Asistenční služba v zahraničí může být extrémně drahá
Nejvyšší akční rádius bez potřeby tankovat je pro některé zákazníky velmi důležitým parametrem při vybírání nového vozu. Možná i to je důvod, proč elektrická auta se svým reálným dojezdem něco málo přes 100 km nedokážou oslovit masu kupujících.
Doporučujeme: Galerie: 12 nejlevnějších naftových kombi na českém trhu. Většina se vejde do půl milionu
Éra velkých nádrží je ale pryč. Současná norma NEDC pro měření spotřeby a emisí počítá s 90% naplněním nádrže. A to by přidávalo hmotnost a zvyšovalo tabulkovou spotřebu. Na některých trzích se proto vybrané modely prodávají s absurdně malou nádrží. Proslavil se tím Mercedes třídy C. U nás se obvykle větší nádrž dodává bez zvláštního příplatku.
Udávaná spotřeba nových aut navíc klesla. Dnes má většina menších vozů s maloobjemovým dieselem spotřebu v intervalu 3,5 až 4,0 litru na 100 km. Jistě, realita je o něco méně růžová. Třeba koncern PSA Peugeot-Citroën udává i spotřebu zjištěnou v provozu, a ta je u malých dieselů horší o 50 až 60 %. Podívali jsme se tedy na aktuální nabídku na českém trhu a hledali dvacet aut s největším tabulkovým dojezdem a cenou do 500 000 korun. Tedy taková, která by mohla oslovit předevší soukromníky.
Doporučujeme: Galerie: 10 nejlevnějších aut pro sedm lidí na českém trhu
Pro někoho je dojezd důležitý především při cestě na dovolenou. Reálně se ale Chorvatsko tam a zpátky bez čerpání pohonných hmot zvládnout nedá. Český zvyk natankovat na hranicích po víčko nádrže a dojet co nejdál se však vyplatit nemusí. Například v Rakousku je při aktuálních cenách a kurzu benzin i nafta levnější. Rozdíl činí někde až čtyři koruny na litr v případě nafty.
V následující tabulce najdete vybraná auta seřazená podle maximálního možného dojezdu. Vycházíme z tabulkových hodnot spotřeby a objemu nádrže, takže reálný stav v provozu se samozřejmě může lišit. Pokud jde o vozy na LPG a CNG, tak v tabulce uvádíme vždy nejprve spotřebu a objem benzinové nádrže, následně spotřebu a objem nádrže na plyn. U CNG je hodnota samozřejmě v kg, u LPG se počítá s litry.
Model | Kombinovaná spotřeba (l/100 km) | Objem nádrže (l) | Teoretický dojezd (km) | Cena (Kč) |
---|---|---|---|---|
Citroën C4 1.6 HDI | 3,6 | 60 | 1667 | 404 900,- |
Dacia Logan 0.9 TCE LPG | 4,9/6,2 | 50/32 | 1536 | 241 900,- |
Peugeot 308 SW 1.6 HDI | 3,6 | 53 | 1473 | 410 000,- |
Citroën C4 Picasso 1.6 HDI | 3,8 | 55 | 1448 | 474 900,- |
Nissan Qashqai 1.5 dCi | 3,8 | 55 | 1448 | 492 600,- |
Fiat Tipo Combi 1.4 T LPG | 6,3/8,3 | 50/53 | 1431 | 393 900,- |
Dacia Logan MCV 1.5 dCi | 3,5 | 50 | 1429 | 298 900,- |
Opel Meriva 1.4 Turbo LPG | 5,8/7,3 | 54/34 | 1397 | 372 900,- |
Peugeot Partner Tepee 1.6 HDI | 4,3 | 60 | 1396 | 395 000,- |
Mercedes Citan Tourer 108 CDI | 4,3 | 60 | 1396 | 498 520,- |
Ford Focus Combi 1.5 TDCI | 3,8 | 53 | 1395 | 458 990,- |
Honda Civic 1.6 i-DTEC | 3,6 | 50 | 1389 | 454 900,- |
Škoda Rapid 1.4 TDI | 4,0 | 55 | 1375 | 364 900,- |
Opel Mokka X 1.4 T LPG | 6,1/7,6 | 53/38 | 1369 | 495 900,- |
Renault Clio GT 1.5 dCi | 3,3 | 45 | 1364 | 344 900,- |
Seat Leon 1.4 TGI CNG | 5,3/3,6 | 50/15 | 1361 | 471 900,- |
Opel Astra ST 1.6 CDTI | 3,6 | 48 | 1334 | 427 900,- |
Škoda Octavia 1.4 G-TEC CNG | 5,5/3,5 | 50/15 | 1330 | 460 900,- |
Hyundai i30 Combi 1.6 CRDI | 4,0 | 53 | 1325 | 454 990,- |
Toyota Corolla 1.4 D-4D | 3,8 | 55 | 1316 | 469 900,- |