Galerie na středu: 20 aut do 500 000 Kč s největším dojezdem na jedno natankování

14.06.2017
6 nových názorů
Autor: Redakce

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • Do Chorvatska a zpátky bez potřeby tankování? Těžko

  • Nejlepší auto do půl milionu ujede na jednu nádrž 1667 km

  • Reálná spotřeba bude s naloženým autem, s klimatizací a v kolonách vyšší

  • Aktuálně je benzin i nafta levnější například v Rakousku, tankování na poslední české pumpě se tak nemusí vyplatit

  • Neriskujte, že vám dojde palivo. Asistenční služba v zahraničí může být extrémně drahá

Nejvyšší akční rádius bez potřeby tankovat je pro některé zákazníky velmi důležitým parametrem při vybírání nového vozu. Možná i to je důvod, proč elektrická auta se svým reálným dojezdem něco málo přes 100 km nedokážou oslovit masu kupujících.

Doporučujeme: Galerie: 12 nejlevnějších naftových kombi na českém trhu. Většina se vejde do půl milionu

Éra velkých nádrží je ale pryč. Současná norma NEDC pro měření spotřeby a emisí počítá s 90% naplněním nádrže. A to by přidávalo hmotnost a zvyšovalo tabulkovou spotřebu. Na některých trzích se proto vybrané modely prodávají s absurdně malou nádrží. Proslavil se tím Mercedes třídy C. U nás se obvykle větší nádrž dodává bez zvláštního příplatku.

Udávaná spotřeba nových aut navíc klesla. Dnes má většina menších vozů s maloobjemovým dieselem spotřebu v intervalu 3,5 až 4,0 litru na 100 km. Jistě, realita je o něco méně růžová. Třeba koncern PSA Peugeot-Citroën udává i spotřebu zjištěnou v provozu, a ta je u malých dieselů horší o 50 až 60 %. Podívali jsme se tedy na aktuální nabídku na českém trhu a hledali dvacet aut s největším tabulkovým dojezdem a cenou do 500 000 korun. Tedy taková, která by mohla oslovit předevší soukromníky.

Doporučujeme: Galerie: 10 nejlevnějších aut pro sedm lidí na českém trhu

Pro někoho je dojezd důležitý především při cestě na dovolenou. Reálně se ale Chorvatsko tam a zpátky bez čerpání pohonných hmot zvládnout nedá. Český zvyk natankovat na hranicích po víčko nádrže a dojet co nejdál se však vyplatit nemusí. Například v Rakousku je při aktuálních cenách a kurzu benzin i nafta levnější. Rozdíl činí někde až čtyři koruny na litr v případě nafty.

V následující tabulce najdete vybraná auta seřazená podle maximálního možného dojezdu. Vycházíme z tabulkových hodnot spotřeby a objemu nádrže, takže reálný stav v provozu se samozřejmě může lišit. Pokud jde o vozy na LPG a CNG, tak v tabulce uvádíme vždy nejprve spotřebu a objem benzinové nádrže, následně spotřebu a objem nádrže na plyn. U CNG je hodnota samozřejmě v kg, u LPG se počítá s litry.

Model Kombinovaná spotřeba (l/100 km) Objem nádrže (l) Teoretický dojezd (km) Cena (Kč)
Citroën C4 1.6 HDI 3,6 60 1667 404 900,-
Dacia Logan 0.9 TCE LPG 4,9/6,2 50/32 1536 241 900,-
Peugeot 308 SW 1.6 HDI 3,6 53 1473 410 000,-
Citroën C4 Picasso 1.6 HDI 3,8 55 1448 474 900,-
Nissan Qashqai 1.5 dCi 3,8 55 1448 492 600,-
Fiat Tipo Combi 1.4 T LPG 6,3/8,3 50/53 1431 393 900,-
Dacia Logan MCV 1.5 dCi 3,5 50 1429 298 900,-
Opel Meriva 1.4 Turbo LPG 5,8/7,3 54/34 1397 372 900,-
Peugeot Partner Tepee 1.6 HDI 4,3 60 1396 395 000,-
Mercedes Citan Tourer 108 CDI 4,3 60 1396 498 520,-
Ford Focus Combi 1.5 TDCI 3,8 53 1395 458 990,-
Honda Civic 1.6 i-DTEC 3,6 50 1389 454 900,-
Škoda Rapid 1.4 TDI 4,0 55 1375 364 900,-
Opel Mokka X 1.4 T LPG 6,1/7,6 53/38 1369 495 900,-
Renault Clio GT 1.5 dCi 3,3 45 1364 344 900,-
Seat Leon 1.4 TGI CNG 5,3/3,6 50/15 1361 471 900,-
Opel Astra ST 1.6 CDTI 3,6 48 1334 427 900,-
Škoda Octavia 1.4 G-TEC CNG 5,5/3,5 50/15 1330 460 900,-
Hyundai i30 Combi 1.6 CRDI 4,0 53 1325 454 990,-
Toyota Corolla 1.4 D-4D 3,8 55 1316 469 900,-
luhanek (neregistrovaný)
Peugeot 307 sw, 1.6HDi, najeto 300 tkm, nádrž 60l, dlouhodobá spotřeba 5,5l. Cesta k moři 1200km bez tankování absolutně bez problému.
tempe (neregistrovaný)
S C4 1,6 HDi poslední generace jsem najezdil cca 300tis km/4 roky a auto nemělo absolutně žadný problém.Při klidné jízdě běžně na nádrž 1200 km. Nyní mám Mazda 3 benzín a jezdí za 5,8 litru/100 km .Podvozkobě,řízením,řazením úplně jiná liga,než C4,ale na Francouze nedám dopustit.
Mates (neregistrovaný)
Clio ? Už jen ve znaku co má na kapotě je jásné na co to auto je .
pavel (neregistrovaný)
já mám 70lit. nádrž a najedu tak těch 1000km ale lážo,když jedu blážo tak i 800 jak kdy
  • Našli jste v článku chybu?