Alpine naznačuje budoucnost: Plně elektrické kupé A110 má baterie z Mégane a navíc přidává dvouspojkovou převodovku

22.07.2022
1 nový názor
  • Také budoucnost značky Alpine je plně elektrická. Kromě dvou jiných elektromobilů přijde i čistě elektrický nástupce současného kupé

  • Jak by takový vůz mohl vypadat, to naznačuje koncept A110 E-ternité

  • Základem je kupé A110, které ale dostalo elektrický pohon

  • Vůz se veřejnosti ukáže o tomto víkendu v rámci Velké ceny Francie

Značka Alpine sice oficiálně uvedla na český trh své sportovní kupé A110 teprve nedávno, není ale žádným tajemstvím, že jde víceméně o dosluhující automobil, který se brzy dočká nástupce. V souladu s nastavenými evropskými trendy budoucí francouzské kupé navíc vymění spalovací motor za elektrický pohon. Na co bychom se zhruba mohli těšit, to aktuálně naznačuje koncept A110 E-ternité.

Alpine na něm poodhaluje především techniku a některá dílčí řešení. Vzhledem k tomu, že jako základ posloužilo kupé A110, design nepřekvapí. Novinkou je pouze možnost sundat část střechy. Ta je mimochodem vyrobena z materiálu označovaného jako flax od francouzské společnosti Terre de Lin. Jde o lehký materiál stejně pevný jako karbon, ale s lepšími akustickými vlastnostmi. Kromě střechy byl tento materiál použit také například na kapotu.

Značka Alpine oficiálně vstoupila na český trh. S nákupem modelu A110 rozhodně neotálejte, i když jsou v plánu tři novinky
Přečtěte si také:

Značka Alpine oficiálně vstoupila na český trh. S nákupem modelu A110 rozhodně neotálejte, i když jsou v plánu tři novinky

Za řidičem tentokrát nenajdete spalovací čtyřválec, ale sadu akumulátorů umístěných na výšku. Technici Alpine použili celkem dvanáct modulů původně z elektrického Renault Mégane E-Tech, část z nich je umístěna také pod přední kapotou. Díky tomu, že jsou tyto akumulátory na poměry elektromobilů relativně lehké, narostla hmotnost elektrické A110 oproti té spalovací „jen“ o necelých 260 kg. Celková kapacita je 60 kWh, tedy stejně jako u Mégane E-Tech v provedení EV60.

Elektromotor pohání zadní nápravu. Maximální výkon činí 242 koní a vrchol točivého momentu je 300 Nm. Zajímavé je, že technici Alpine osadili svůj elektromotor také dvouspojkovou převodovkou. Mezi současnými elektromobily se převodovka objevuje jen velmi výjimečně. Sprint na 100 km/h trvá 4,5 s a nejvyšší rychlost činí 250 km/h. Dynamické parametry jsou tak trochu horší ve srovnání v mnohem lehčí a výkonnější spalovací verzí. Dojezd by měl být 420 km.

Kromě elektrického kupé chystá Alpine ještě další dva elektromobily. Jedním z nich bude malý hatchback a druhým crossover.

Karel (neregistrovaný)
To musí být dobří ichtylové, pokud dokáží takto zprznit sporťák!
  • Našli jste v článku chybu?