Kanonáda novinek od BMW: Přichází nová generace 4 Gran Coupé a upravené crossovery X3/X4 včetně ostrých verzí M Competition

09.06.2021
přidejte názor
Autor: Redakce
  • BMW představilo novou generaci řady 4 v provedení Gran Coupé 

  • Novinka je větší i prostornější a v nejsilnější verzi nabídne 374 koní

  • Zároveň byl odhalen facelift pro crossovery X3 a X4

  • Ostré modely X3 M Competition a X4 M Competition dostaly upravený motor a o 50 Nm vyšší točivý moment 

Automobilka BMW si na začátek června nachystala pěknou řádku novinek.Po nedávném odhalení elektromobilů i4 a iX přichází hned několik dalších, tentokrát méně ekologicky střižených nových aut. Odhalena byla nová řada 4 se čtyřdveřovou karoserií Gran Coupé i modernizované crossovery X3/X4, přičemž v jejich případě se facelift dotkl jak klasických verzí, tak ostrých provedení M Competition.

BMW 4 Gran Coupé je další příspěvek do rodiny modelů postavených kolem nové generace řady 3, respektive 4. Technika je tak dnes už dobře známá, otázkou pouze zůstává, které z dostupných motorů BMW pro nové Gran Coupé nabídne. Zákazníci budou na úvod vybírat z motorizací 420i (184 k), 430i (245 k) a M440i xDrive (374 k). Osmistupňový automat je samozřejmostí. Pokud toužíte po dieselu, vaší jedinou možností bude naftový dvoulitr 420d (190 k). Volit můžete pouze mezi pohonem zadních a všech kol.

Ve srovnání s předchůdcem je nastupující generace 4 Gran Coupé ve všech směrech větší. Zhruba o pět centimetrů dokonce narostla i výška. BMW proto slibuje prostornější interiér a o 39 litrů větší zavazadelník (470 litrů). Protože se pořád bavíme o řadě 4, vpředu nemohou chybět kontroverzní nadrozměrné ledviny.

BMW řady 4 Gran Coupé přijde do prodeje na českém trhu v listopadu. Nejdostupnější varianta 420i bude stát 1 229 800 Kč.

BMW naplno vstupuje do elektrického věku. Na trh přichází iX, i4 i první elektrické „emko“ s parametry převyšujícími M3 Competition
Přečtěte si také:

BMW naplno vstupuje do elektrického věku. Na trh přichází iX, i4 i první elektrické „emko“ s parametry převyšujícími M3 Competition

V případě modelů X3 a X4 se bavíme o větší modernizaci. Ta přinesla decentně přepracovanou příď, doplněnou o jinak tvarované a především kompaktnější diodové světlomety. Upraven byl také vzhled zadních partií. Do interiéru se pak nastěhovala nová středová konzola.

Modernizace se dotkla také motorů. Pokud nesáhnete po plug-in hybridní X3 xDive30e, vždy dostanete mild-hybridní jednotku, což po faceliftu platí také o zážehových motorech xDrive20i, xDrive30i a M40i. Stejně jako dříve uvedené mild-hybridní diesely pracují i benzinové motory se 48V sítí.

Nabídka asistenčních systémů byla rozšířena o asistované řízení Driving Assistant Professional. Funguje do rychlosti 210 km/h a zvládne samo zastavit před značkou STOP nebo před červenou na semaforu. Novinkou pro tyto modely je také parkovací asistent, který umí vycouvat stejným směrem, jakým jste přijeli. Na trh dorazí modernizovaná X3/X4 v srpnu.

Facelift zmíněných crossoverů se nevyhnul ani vrcholným variantám M Competition. Také ty tedy dostávají mimo jiné upravený design. Důležitější změny se ale týkají šestiválcového motoru, který je vybaven lehčím kovaným klikovým hřídelem, stejně jako nová M3/M4. Ten zvládá vyšší točivý moment, proto došlo k jeho navýšení o 50 Nm (celkem 650 Nm). Maximální výkon 510 koní se nemění. Sprint na 100 km/h se podařilo zkrátit o 0,3 s na 3,8 s. Maximální rychlost je vždy daná omezovačem, který je ve spojení s paketem M Driver's nastaven na 285 km/h.

Prodej upravených X3/X4 M Competition odstartuje spolu s ostatními verzemi těchto crossoverů.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?