Automobilka Hyundai založila značku Genesis v listopadu 2015, aby pod ní stavěla luxusní vozy. Šla tak cestou Citroënu a jeho DS nebo třeba Toyoty a Lexusu. A docela jí to jde. Letos už předvádí druhou novinku. Po SUV GV80 přišla řada na druhou generaci sedanu G80 z vyšší střední třídy (auto je konkurentem Mercedesu třídy E nebo BMW 5).
Z hlediska designu je G80 velmi podobné SUV GV80. Zejména pokud jde o příď, která je charakteristická světlomety rozdělenými na dvě části. Jak je z některých nově zveřejněných snímků patrné (najdete je ve fotogalerii), blinkry vpředu navazují na boční a zadní tak, že autu vytváří charakteristické žluté linky z diod. Další sada „ledek“ pro denní svícení je samozřejmostí. Na rozdíl od SUV má sedan jiný nárazník, maska chladiče ve tvaru rytířského štítu je ale prakticky stejná. Auto stojí na přepychových 20“ kolech.
Zajímavý design pokračuje i uvnitř. Zatímco SUV má neobvyklý dvouramenný volant, sedan dostal klasičtější se čtyřmi rameny – i když ve dvoubarevném provedení modrého středu a černého věnce vypadá zvláštně. V kabině se samozřejmě luxusními materiály nešetřilo. Kromě zmíněné kůže v ní tak najdete třeba dřevo, hliník a kvalitní plasty.
O zábavu se stará obří displej o velikosti 14,5 palce, v jehož menu se budete pohybovat pomocí specifického ovladače nazvaného touch-and-wire. Genesis ovládání hlouběji nepopsal, dá se ale předpokládat, že zřejmě půjde o kombinaci touchpadu a směrového ovladače. Displej má mít jemnou grafiku a propojení pomocí Apple CarPlay nebo Andoroid Auto už asi nikoho nepřekvapí. Přístrojový štít simuluje 3D displej. S podobným už jezdí například Peugeot 2008.
Moderní doba si žádá moderní výbavu, a tak kromě luxusu nabídne Genesis G80 také plejádu bezpečnostních asistentů. Na palubě je například Highway Driving Assist II, který umožní vozu, aby měnil jízdní pruhy jen tím, že řidič použije blinkr. Řídící systém by se měl také od řidiče učit jeho chování a poté auto nastavovat tak, aby mu lépe sedělo.
Šestiválec i diesel pod kapotou
Budoucí majitelé luxusního sedanu si budou moci vybrat ze tří motorů. Základem bude zážehový čtyřválec. Ten má nezvykle velký objem 2,5 litru a díky přeplňovaní zvládne vyrobit 223 kW (300 k) výkonu a 421 Nm točivého momentu. Lahůdkou pak má být 3.5 V6 taktéž s přeplňováním, jenž pošle na kola sílu 279 kW (375 k) a 530 Nm. Na vybraných trzích se vůz bude prodávat i s turbodieselem, konkrétně se čtyřválcem o objemu 2,2 litru (154 kW / 207 k).
Genesis jde s moderními trendy i v tom, že G80 dostalo lehkou konstrukci. Zatímco zvenčí vládne ozdobný chrom, uvnitř je řada dílů vyrobena z hliníku. To snížilo hmotnost vozu oproti jeho minulé generaci o 110 kg. Auto má také nižší těžiště a podle automobilky by mělo být i zajímavější z hlediska řidičských zážitků.
Genesis se zatím začal prodávat na korejském trhu. Tam v základní výbavě stojí 52 470 000 wonů, to je v přepočtu něco málo přes 1 060 000 korun. Značka je primárně zaměřená na trhy v Jižní Koreji, USA, Rusku, Číně nebo na blízkém východě. Auto by se ale mohlo v brzy prodávat i ve vybraných zemích Evropy.