Volvo aktuálně odhalilo jedno tajemství týkající se Nürburgringu. Model S60 Polestar zde zajel rekord mezi sériově vyráběnými čtyřdveřovými automobily. Problém je v tom, že než se automobilka touto skutečností pochlubila, přišla Alfa Romeo Giulia QV a proletěla Nürburgring o 19 sekund rychleji. Kromě toho v červnu loňského roku překonalo S60 Polestar také Porsche Panamera (7:38). Je trochu zvláštní, že Volvo oznámilo svou rekordní jízdu až s ročním zpožděním a navíc v době, kdy už ani není tento rekordní zápis aktuální. Svůj důvod to ovšem má.
Doporučujeme: Alfa Romeo Giulia QV zajela Nürburgring rychleji než Porsche Panamera Turbo
Rekord zajelo S60 Polestar téměř přesně před rokem poté, co na Nürburgringu proběhl závod WTCC. Tým Cyan Racing zde ale zůstal kvůli testování. Testovala se právě ostrá S60 s tím, že bylo cílem zjistit, jak moc lze sériový vůz vylepšit. Výsledkem byl čas 7:51,11. Volvo následně použilo provedené úpravy jak pro civilní vůz, tak pro závodní speciály WTCC. A právě to je údajně hlavní důvod, proč bylo tohle testování odhaleno až těsně před letošními závody WTCC na Ringu. Že by konkurenční týmy až dosud o loňském testování nevěděly?
Doporučujeme: Průlet Nio EP9 Nürburgringem je fascinující ukázka schopností dnešních elektromobilů
Zdůvodnění můžete brát, jak chcete, je ale fakt, že výsledný čas je docela zajímavý, přestože ho Giulia QV výrazně překonala. Jenže zatímco Giulia používá šestiválec o výkonu 375 kW (510 koní) a Panamera Turbo má dokonce 404 kW (550 k), S60 si muselo vystačit s přeplňovaným čtyřválcem naladěným na 270 kW (367 k). Kromě toho je čas 7:51 na úrovni například Jaguaru XKR-S nebo BMW M4.