Vítězství vodíkové Toyoty Mirai na e-Rallye Monte Carlo

19.10.2016
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Vodíková Toyota Mirai s posádkou Artur Prusak a Thierry Benchetrit vybojovala první místo v e-Rallye Monte Carlo

  • Závod o délce přes 1000 kilometrů úspěšně dokončily všechny tři Toyoty Mirai

  • Jeden z vozů osobně pilotoval monacký starosta Georges Marsan

  • Všechny tři vozy potvrdily svým výkonem výhody vodíkových palivových článků při jízdě na dlouhé vzdálenosti

Toyota Mirai od Toyoty France byla vůbec prvním vodíkovým modelem, který kdy byl nasazen do akce typu e-Rally Monte Carlo. Na trati o délce přes 1000 kilometrů zvítězila jezdecká sestava ve složení Artur Prusak a Thierry Benchetrit.

Soutěž e-Rallye Monte Carlo, pořádaná Monackým autoklubem (ACM) ve dnech 12. - 16. října mezi městem Fontainebleau a Monakem, je regulérním rallyovým závodem v souladu s pravidly FIA a účastnit se jej mohou pouze „bezemisní“ vozy. Do závodu se přihlásilo 35 posádek devíti různých národností, převážně s konvenčními elektromobily na akumulátorový pohon.

Cílovou pásku úspěšně překonaly všechny tři Toyoty Mirai nasazené společností Toyota France, čímž prokázaly schopnosti, spolehlivost a udržitelnost technologie vodíkových palivových článků při jízdě na daleké cesty. Ve Francii se jednalo o vůbec nejdelší vzdálenost překonanou automobilem na vodíkový pohon.

Pilot Artur Prusak se spolujezdcem Thierrym Benchetritem jsou držiteli mistrovského titulu světového poháru FIA Alternative Energies Cup (pro vozy s alternativním pohonem) v letech 2015 a 2016. Rovněž zvítězili na rallye Monte Carlo New Energies v roce 2013, které se zúčastnili s vozem Toyota Prius. Nyní svoji sbírku trofejí rozšířili o titul pro Toyotu Mirai, první vůz s vodíkovým pohonem, který zvítězil v soutěži Mezinárodní automobilové federace (FIA).

„Z naší výhry jsme nadšeni, protože poprvé v historii se pořádala rallye takového významu pro bezemisní automobily a my jsme zde dosáhli světového prvenství se soutěžním vozem na vodík,“ komentují Artur Prusak a Thierry Benchetrit a dodávají: „Toyota Mirai na celé trati jela bezchybně. Je pohodlná, výkonná a jede stejně dobře na rychlých rovných úsecích i v zatáčkovitých silnicích rychlostních zkoušek. Zjistili jsme, že jízdní dosah může přesáhnout i 500 kilometrů.“

Toyota Mirai se startovním číslem 1 od firmy Air Liquide, jejíž posádku tvořil monacký starosta Georges Marsan za volantem a asistent starosty Jacques Pastor v roli kopilota, dojela na pozoruhodném šestém místě. „Rallyového závodu jsem se zúčastnil vůbec poprvé a zároveň je to prvně, kdy se do takové soutěže zapojil vůz na vodíkový pohon,“ uvádí Georges Marsan a dále vypráví: „Závod jsme si opravdu užili. Toyota Mirai prokázala, že udržitelná mobilita není v rozporu s jízdními schopnostmi. Úspěch v této zkoušce je zásadním krokem na cestě k širšímu prosazení vozů na vodíkový pohon. Úřad monackého starosty si velice cení své účasti v této soutěži, navíc s tak skvělým výsledkem.“

Třetí Toyota Mirai nasazená firmou Toyota France, svěřená posádce francouzských novinářů, nakonec obsadila jedenácté místo. O lepší výsledek ji připravila chyba navigátora při první rychlostní zkoušce.

Toyota Mirai se v současnosti prodává v těchto evropských zemích: Německo, Dánsko, Velká Británie, Švédsko, Norsko, Belgie a Nizozemí.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?