Automobilka TVR byla jednou z těch, které prakticky přestaly existovat. Jenže někdy se věci nakonec obrátí k dobrému, což je případ i této britské značky. Ta se dnes definitivně vrátila na trh. Představen byl totiž nový (a nutno podotknout, že velmi zajímavý) model Griffith.
Doporučujeme: Test na pondělí — Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type SVR
Popravdě, tohle auto nemohlo být nezajímavé, protože TVR chtělo od samotného počátku vývoje nabídnout lehký sportovní vůz osazený atmosférickým osmiválcem, manuálem a pohonem zadních kol. A tak se také stalo. Za přední nápravou je podélně uložen pětilitrový osmiválec Cosworth, na něj navazuje šestistupňový manuál Tremec. Výkon motoru je 373 kW (507 k), zrychlení z nuly na 100 km/h by se mělo pohybovat kolem čtyř sekund a nejvyšší rychlost přesáhne 320 km/h. Na podrobné technické údaje si ale musíme ještě počkat.
TVR Griffith je dlouhý 4,3 m, široký 1850 mm a vysoký 1239 mm, na trhu zamíří proti konkurenci typu Jaguaru F-Type nebo Porsche 911. Na straně této novinky stojí kromě jiného také velmi nízká hmotnost. Vůz údajně neváží více než 1250 kg, a to díky unikátní konstrukci, za kterou nestojí nikdo jiný než Gordon Murray. Jeho řešení samozřejmě ve velké míře využívá karbon.
Doporučujeme: Jaguar F-Type SVR na Red Bull Ringu — Tři kola s kočkou
Podvozek má dvojité lichoběžníkové zavěšení a nastavitelné tlumiče. Myslelo se také na propracovanou aerodynamiku. Inženýři ale nechtěli narušit tvar karoserie přehnanými spoilery. Proto vsadili zejména na přítlak vznikající prouděním vzduchu pod automobilem. Právě snaha vytvořit co nejhladší podlahu byla jedním z důvodů, proč dostal Griffith výfuky vyvedené hned za předními koly. O kvalitních jízdních vlastnostech svědčí také informace slibující rozložení hmotnosti v poměru 50/50.
TVR pro začátek nabídne sérii Launch Edition, v rámci které vznikne pět stovek exemplářů. Kromě toho, že celý automobil vypadá dost zajímavě, je zajímavá i cena. Automobilka slibuje cenovku „nižší než 2,6 milionu korun“. Vzhledem k tomu, že třeba za takovou Alfu Romeo 4C Spider osazenou čtyřválcem o objemu 1,7 litru můžete klidně dát 2,4 milionu a za čtyřválcový Boxster skoro 2,7 milionu, to je opravdu lákavá nabídka.