Studená válka zuřila v šedesátých letech minulého století naplno. V Berlíně vyrostla z popudu komunistických pohlavárů v roce 1961 známá zeď oddělující západní a východní část města. A u hranic obou bloků, komunistického i toho západního, se začaly shromažďovat vojenské jednotky.
Právě kvůli tomu se začaly v západním Německu objevovat kulaté značky se symbolem tanku a nákladního vozu, které doplňovalo několik čísel. Ta neoznačovala počet tun, kterými šlo most zatížit, jak by se zdálo na první pohled, ale třídy jednotlivých vojenských vozidel. Jejich řidiči tak jasně věděli, zda mohou na komunikaci najet, případně kolik jich tam může být při jednosměrném či obousměrném provozu.
Pro představu – značka se symbolem tanku, kde bylo číslo 30 s dvěma šipkami, jak je to na pořízeném snímku, znamenalo, že na most mohly vjet dva obrněné transportéry Bundeswehr typu Marder (třída MLC 30 pro model Marder 1, hmotnost 29,2 tuny). Tank typu „Leopard 2A6“ měl MLC třídu 70 a hmotnost 60,1 tuny, jak napsal už před lety německý deník Die Welt.
Značek se symbolem tanku a nákladního vozu už moc v Bavorsku nepotkáte, my ji našli na méně frekventované silnici u Grosser Arber. Jinde se spíš setkáte s variantou bez těchto symbolu. I v tomto případě jde o staré značky, kterých si jako řidiči nemusíte všímat. Německé ministerstvo obrany už v roce 2009 rozhodlo, že značky jsou zbytečné i pro vojenské jednotky. Nové mosty jsou totiž dimenzovány na mnohonásobně větší hmotnosti. Silničáři ale značky odstraňují od cest jen velmi pozvolna.