Je to už více než rok od doby, kdy byl oficiálně oznámen další útok na rekord silničního okruhu na ostrově Man, o který se měl opět postarat Mark Higgins a Subaru WRX STI. Ve spolupráci se společností Prodrive vznikl hodně upravený speciál, který následně nový rekord opravdu zajel. Mark Higgins pak stanovil ještě další rekord v Goodwoodu a podobný vůz následně vyrazil i na Ring. Výsledek? Čas 6 minut a 57,5 sekund a to znamená rekord pro auta s karoserií sedan.
Doporučujeme: Subaru BRZ a WRX STi v ledové aréně — Dva způsoby zábavy
Za volant se ale neposadil Mark Higgins, nýbrž Richie Stanaway, který má Nürburgring více najetý. K dispozici dostal Subaru WRX STI osazené přeplňovaným dvoulitrem. Zážehový boxer prošel mnoha úpravami v čele s vylepšeným sáním a novým turbodmychadlem. Výsledkem je podle tiskové zprávy výkon „více než 600 koní“. Samozřejmostí je také závodní převodovka původem z WRC a pohon všech kol.
Oproti speciálu, který dříve stanovil rekord na ostrově Man, měl tento z Nürburgringu výrazně upravenou aerodynamiku. Ta při maximální rychlosti celkově generuje přítlak 295 kilogramů. Zajímavé je použití systému DRS (Drag Reduction System), kdy je zadní křídlo aktivní tak, aby ve správný čas zvyšovalo přítlak a ve chvílích, kdy to není potřeba, zbytečně nezvyšovalo odpor vzduchu. Ano, jde o stejnou věc, jakou známe ze seriálu F1. Nejvyšší rychlost řádně upraveného WRX STI je podle výpočtů společnosti Prodrive 288 km/h.
Doporučujeme: Subaru WRX i WRX STI omládly. Mají být pohodlnější a sportovnější
Bez zajímavosti určitě není ani výsledný čas. Hodnota 6:57,5 je pouze o půl sekundy horší oproti Porsche 918 Spyder. Škoda, že si zatím nemůžeme rekordní jízdu prohlédnout na videu, protože to aktuálně k dispozici není. Tak snad ho Subaru brzy zveřejní.