V Ženevě se představí nový koncept crossoveru automobilky Škoda, který se jmenuje Vision X. Je to další předzvěst modelu podobného autům od Volkswagenu a Seatu, založeným na platformě MQB A0. Seat má například malou Aronu, Volkswagen malý T-Roc. Platformu MQB A0 později dostane i nová generace Fabie (v Ženevě bude jen facelift současné Fabie).
Škoda Vision X je ale zajímavá zejména hnacím ústrojím. Není to žádný futuristický elektromobil s jaderným pohonem, ale poměrně složitě vyhlížející, avšak plně uvěřitelný a pro sériovou výrobu téměř připravený hybrid. Vpředu je čtyřválcová patnáctistovka, vzadu elektromotor.
O pohon se může starat jen spalovací motor, takže Vision X bude předokolka. Ale oba motory mohou pracovat i současně, takže se auto rázem změní na čtyřkolku. Dokonce nepotřebuje kardan. A další možností je čistě elektrický pohyb, takže Vision X může být vlastně i zadokolka.
Doporučujeme: Škoda ukáže v Ženevě Superb s nižším výkonem kvůli emisím a Octavii RS Challenge Plus
Patnáctistovka nese označení 1.5 G-TEC, což znamená, že vedle běžného benzinu umí spalovat i stlačený zemní plyn (CNG). Má výkon 130 koní a točivý moment 250 Nm. K motoru je připojen startér/generátor, který může při brždění vyrábět elektrickou energii pro dva kompaktní Li-Ion akumulátory, uložené uprostřed.
Škoda uvádí, že koncept akceleruje z klidu na 100 km/h za 9,3 sekundy a rozjede se na 200 km/h. Dojezd s plnými nádržemi na CNG a plnou záložní nádrží na benzín činí 650 km. Kombinované emise jsou pak jen 89 g/km CO2, čímž by se v mnoha zemích dostala tahle škodovka do nejnižších daňových sazeb.