O americké společnosti Singer jste už možná slyšeli. Pokud náhodou ne, jedná se o mimořádně pečlivého restaurátora a úpravce klasických vozů Porsche. Vezme starou karoserii ikonických Porsche 911 a celé auto přestaví do moderního kabátu. Nechybí LED světla, navigace a moderní elektronika, ale na první pohled se pořád jedná o klasickou 911.
Zakázková práce má svou cenu, ale pokud patříte k těm dostatečně finančně zajištěným a zároveň máte dost dobrého vkusu, je Singer jasná volba. Singer pracuje i na motorech, ale prozatím vždy upravoval stávající vzduchem chlazené jednotky. Nyní se zrodila nová spolupráce. Do díla se vložil britský Williams. Ano, ten Williams, který provozuje tým ve formuli 1 a vyhlášenou technologickou dílnu. Williams třeba pomáhá s vývojem Nissanu GT-R nebo hybridního systému pro závodní vozy Porsche 919 LMP1.
Doporučujeme: Porsche 911 GT2 RS teď už oficiálně: 700 koní a stovka za 2,8 s
Výsledkem vývoje je fascinující vzduchem chlazený plochý šestiválec o objemu 4,0 l, který má výkon 500 koní v 9000 min-1. Na vývoji motoru se podílel sám Hans Mezger, který u Porsche navrhoval původní motor pro 911 (964). Impuls k vývoji nového motoru dal majitel jednoho ze Singerů Scott Blattner. Inu, být bohatý má opravdu mnoho výhod.
Nový motor se čtyřventilovou hlavou má nepřímé vstřikování paliva, každý válec má vlastní hliníkovou škrtící klapku, ojnice jsou titanové a sání je vyrobeno z karbonu. Věčná škoda, že motor zůstane schovaný v elegantní rozšířené karoserii. Tohle je umělecký artefakt.