Od prvního odhalení prototypu T7 až do představení finální verze Ténéré 700 uběhlo více než čtyřicet měsíců a další měsíce jsme čekali na první svezení. A naše zvědavost byla veliká, protože Yamaha se v době, kdy se výrobci předhánějí v elektronické výbavě a ladění svých rekreačních i dostihových koní, pustila do naprosto jednoduché konstrukce. Stálo čekání za to?
Indian pod správou gigantu Polaris za posledních pár let urazil obrovský kus cesty. A je to vidět nejen na prodejních číslech a hospodářském výsledku, ale především na strojích, jež opouštějí brány továrny ve Spirit Lake v Iowě. Výjimkou není ani netrpělivě očekáváný flattrack do běžného provozu FTR 1200 S, který přepisuje dějiny amerického motocyklového průmyslu. A to nejen designem, ale i jízdními vlastnostmi.
Pětici nejlepších endur současnosti jsme důkladně otestovali během cesty na sever Itálie i v kopcích kolem Gardského jezera, kde se naplno ukázaly slabé a silné stránky jednotlivých strojů. Cestovali jsme ale i v čase. Na jih se s novými stroji totiž vydalo i deset let staré GS, abychom zjistili, jak se velká endura za jednu dekádu vlastně proměnila. Výsledek nás překvapil!
Příchod Diavelu vyvolal před osmi lety u fanoušků sportovně vyhraněné italské značky jisté rozpaky, ale nakonec jej ducatisti přijali velmi pozitivně. Podobný tah teď zkouší dosud konzervativní Harley s nebývale sportovním modelem FXDR. Přestože se oba stroje v mnohém podobají, jízda na každém z nich je úplně jiná.
Na rozdíl od ostatních japonských značek měla Suzuki v kategorii modelů, navazujících na legendy z let minulých, do letoška v nabídce pouze odvar kafáče SV650X. Bylo už na čase z rukávu vysypat něco s objemem okolo litru a vyrovnat se Yamaze, Hondě a Kawasaki. A tak si v Hamamatsu vzpomněli na úspěch hranatého superbiku z osmdesátek a jali se osvěženou designovou finesu z roku 1982 roubovat na šasi nakedu GSX-S1000. Výsledek jejich snažení jsme testovali v propršeném Chorvatsku.
Honda CBR650R je univerzální holka pro všechno, která se bude stejně ráda vodit za ručičku městskými ulicemi jako ječet v extázi na rychlých silnicích nebo dokonce závodních okruzích. Jak se cítí na české okresce? Jako štika v rybníce!
Pokud to na svém velkém cestovním enduru myslíte s terénem vážně, potřebujete pořádné off-roadové obutí. Test šesti nekompromisních drapáků vám dá jasnou odpověď, které pneumatiky zvolit, ať už na silnici, do drsného terénu, nebo na dlouhou expedici. V tomto testu se sešla různorodá šestice obutí včetně u nás vyráběných Mitas E-07+.
Ikonická Tamburiniho Brutale nepřestane ohromovat vyznavače nejen italské motocyklové techniky. Její zatím poslední iterace se však ohromení pokouší přetvořit v šok – designový i parametrický! Stroj hrdě zhmotňující své jméno se prozatím dočká pouze 300 exemplářů Serie Oro, i tak je ovšem jasné, že jde o jeden z nejextrémnějších sériových nakedů vůbec.
4302 metrů vysoká hora a parta roztodivných šílenců na ještě roztodivnějších strojích snažících se co nejrychleji dostat na její vrchol. Takový je Pikes Peak International Hill Climb, který letos po dlouhé době hostil českého závodníka! Odhodlaného roadracera a čestného člena naší redakce Kamila Holána jsme hned po dokončení náročného 20kilometrového sprintu podrobili křížovému výslechu a zjišťovali, jaké to je dojet až do oblak.
Motocykly Brough Superior platily ve své době za absolutní luxus na dvou kolech. Byly výkonnější, rychlejší a lépe zpracované než kterákoliv jiná motorka té doby. Po téměř sedmdesáti letech se legenda díky aktivitám britského podnikatele Marka Uphama vrací do hry a Pendine Sand Racer nás jen utvrzuje v tom, že tento comeback je více než zdařilý.
Tolik malá ochutnávka. V rozšířeném prázdninovém vydání časopisu Motocykl na vás čeká mnohem více zajímavého čtení o motorkách!
MOTOCYKL 7+8/2019 vychází ve čtvrtek 18. července.