Právě vychází časopis Motocykl 4/2020. Nyní navíc s poštovným zdarma

přidejte názor
Autor: Redakce
  • První jízda: Kawasaki Z H2, BMW S 1000 XR, Triumph Tiger 900
  • Představení: KTM 390 Adventure, Yamaha Tracer 700
  • Srovnávací test: Honda CRF1000L ATAS vs. CRF1100 ATAS
  • Redakční testy: H-D Electra Glide Standard, Energica Eva Ribelle
  • Cestopis: Thajsko
  • Sport: rozhovor Filip Salač
  • Reportáž: technická muzea Sinsheim a Speyrer

Až do schránky style=soft box_color=#000000
Vzhledem k mimořádným opatřením zasíláme zájemcům časopis na adresu za stejnou cenu jako na pultech, tedy bez poštovného a balného. Stačí kliknout na www.send.cz a vybrat si požadované číslo.

Hodnota 200 koní, která by ještě nedávno u naked biku se širokými řídítky zněla jako ryzí šílenství, se tuto sezonu začíná v katalozích výrobců objevovat častěji, než bychom čekali. Jenomže modely z řady H2 umí takovou porci výkonu zejména díky přímo hnanému kompresoru servírovat tak nějak po svém. Litrovému řadovému čtyřválci totiž k jeho vygenerování stačí kompresní poměr 11,2 : 1 a nijak závratných 11 000 otáček. Jak se nová Kawasaki Z H2 chová za jízdy, jsme zjišťovali na oválu až v Las Vegas!

Na první pohled vypadá jako čirá šílenost namontovat 160koňový čtyřválec do podvozku, který má blízko k cestovnímu enduru. Jenže to funguje zatraceně dobře! Už pět let patří S 1000 XR k jedněm z nejúspěšnějších modelů BMW, jehož prodeje dalece překračují třeba i naked S 1000 R, o superbiku RR ani nemluvě. Populární crossover však poslední dobou hlavně v oblasti elektronické výbavy na konkurenci už docela ztrácel. Modernizovaný model tuto ztrátu s přehledem dohání, jeho závodnický naturel však zůstal beze změn.

Navenek vypadá nová Africa Twin skoro stejně jako předchozí model. Pod kapotáží ve slušivé trikolóře se ale odehrály velké změny: Narostl objem a přibylo elektroniky. V čem je nová Africa v cestovní verzi Adventure Sports skutečně lepší než předchozí model? A neztratila náhodou něco ze své tolik ceněné jednoduchosti? To zjistíte jedině v přímém srovnání nového modelu s předchozí generací.

Nejstarší americká značka se nijak netají ambicemi změnit poměry minimálně na domácím trhu ve svůj prospěch. A to znamená, že musí nejen držet prst na tepu doby, ale přidat také trochu inovačního myšlení. Zatím se jí to daří náramně – to můžete ostatně posoudit sami na příkladu letošní novinky. Stane se Indian Challenger skutečně nejlepším americkým baggerem, jak výrobce slibuje?

Tigery 900 od Triumphu neprošly přes zimu pouhým faceliftem. Jsou to zbrusu nové biky, které mají za úkol pořádně otřást konkurencí ve střední kubatuře cestovních endur. A ta má navíc vedle nich v každém ohledu vypadat staře. Povedlo se? Byli jsme to zjistit na marockých silnicích i oslích stezkách.

Myslíte, že by současné biky byly tak vzrušujícími kusy techniky, kdyby mezi výrobci běžně nedocházelo, dámy teď prominou, k poměřování, kdo má většího? My myslíme, že ne. A je fajn pozorovat, že k podobné situaci se schyluje i mezi veřejností zatím ne tak dobře přijímanými elektrobiky. Uznejte sami – Harley LiveWire 106 koní, Zero SR/F 110 koní… Energica Eva Ribelle 145 koní! To je prostě třeba vyzkoušet a těšit se na budoucí srovnání!

Novou generaci oblíbeného malého Traceru poznáte okamžitě podle úplně futuristického designu předních partií, který trochu přebírá designový rukopis R1. Nás ale spíš zajímalo, co se odehrálo pod slušivou kapotkou, protože technické změny na motoru a podvozku budou mít vliv na jízdní vlastnosti. První jízdní dojmy přivážíme ze španělského Tenerife.

Nepotřebujete utratit za cestovní enduro půl milionu? Připadá vám v terénu i 75 koní jako zbytečný přepych? Nebo prostě máte řidičák skupiny A2 a sklony k objevování nových míst?KTM 390 Adventure by zrovna pro vás mohlo být to pravé. Rozměrově dospělý bike nás zaujal nejen vysokou úrovní výbavy, ale také všestranností a obratností.

Po Grand Prix Kataru, která byla prvním a zároveň na delší dobu také posledním závodem sezony 2020, jsme vyzpovídali letos jediné české želízko v ohni mistrovství světa, Filipa Salače. Tento mladík po loňském debutu v Moto3 postoupil do své druhé sezony, kdy naskočil do jednoho z předních týmů – Formace Snipers a přesedlal z KTM na Hondu. Co tyto změny přinesly? To si přečtěte v rozhovoru.

Doma v Česku máme nespočet úzce specializovaných muzeí. Pokud ale patříte mezi skutečné techno fanatiky s širokým záběrem fascinace, musíte na západ od nás, skoro až k německo-francouzské hranici. Právě tady najdete dvě největší technická muzea v Evropě. Než se hranice zase otevřou, můžete do nich nakouknout alespoň okem našeho fotografa a reportéra v jedné osobě.

 

Dubnové číslo Motocyklu můžete tradičně zakoupit nejen ve všech dobrých trafikách a na benzinkách, ale také si ho objednat až do své schránky. Cena tohoto „jednorázového předplatného“ je stejná jako na pultech – za poštovné nezaplatíte ani korunu navíc. Stačí kliknout na www.send.cz a vybrat si požadované číslo.

MOTOCYKL 4/2020 vychází ve čtvrtek 2. dubna.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?