Organizace Euro NCAP vyzdvihla pokročilé asistenční systémy nového Fordu Focus

20.10.2018
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, rozpoznávání dopravních značek a aktivní udržování v jízdním pruhu jsou v novém Fordu Focus podle Euro NCAP „vyvážené“ a „intuitivní“

  • V návaznosti na zahájení prodeje nového Focusu se všemi jeho asistenčními systémy byl Ford přizván na historicky první akci Euro NCAP, která poukazuje na přednosti asistenčních technologií

  • Focus letos již získal od Euro NCAP pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti. Do jeho výbavy patří rovněž předkolizní asistent s detekcí chodců a cyklistů nebo asistent vyhýbacího manévru

Euro NCAP, nezávislá organizace hodnotící bezpečnost osobních vozů, vyzdvihla přínos nových technologií, které zvyšují komfort a bezpečnost jízdy v novém Fordu Focus. Stalo se tak v souvislosti s historicky první akcí Euro NCAP, zaměřenou na posuzování systémů automatizované jízdy. Akce se konala za podpory německého autoklubu ADAC v německém Penzingu.

Nový Ford Focus, který letos již získal od Euro NCAP pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti,se dočkal uznání jako součást nové iniciativy, jejímž cílem je zvýšit mezi spotřebiteli povědomí o přednostech pokročilých asistenčních technologií.

Focus nabízí širší paletu pokročilých asistenčních technologií než jakýkoliv dosavadní model značky Ford. Má tři radary, dvě kamery a dvanáct ultrazvukových senzorů. Technologie Ford Co-Pilot360 zvyšují ochranu cestujících a pomáhají při jízdě i při parkování.

Organizace Euro NCAP posuzovala adaptivní tempomat funkcí Stop & Go, rozpoznávání dopravních značek a systém vedení v jízdním pruhu.

Hlavním problémem je vyvinout systémy tak, aby byl řidič stále informován o všech situacích a aby cítil, že má vůz plně pod kontrolou. Nový Focus má ,ko-pilota‘, který vám jistí záda, ale nikdy nesvádí k tomu, abyste se přestali věnovat řízení,“ říká Thomas Lukaszewicz, vedoucí vývoje automatizované jízdy ve Ford of Europe, který se během akce zúčastnil i panelové diskuze.

Při zkouškách se posuzovaly reakce vozu při přiblížení k pomaleji jedoucím, stojícím či brzdícím vozidlům, stejně jako reakce na vozidla, která se připojují do jízdního pruhu nebo z něj vyjedou. Dále se hodnotila podpora řízení a opětovné navrácení do jízdního pruhu při vyhýbacím manévru a při projíždění navazujících zatáček opačného směru („esíčka“).

Technici dospěli k zjištění, že Focus dosahuje vhodného kompromisu dvou vzájemně protichůdných požadavků – podpory řidiče a ponechání pocitu plné kontroly nad vozem. Přitom nehrozí velké riziko, že by se řidič začal na asistenční technologie spoléhat přespříliš.

Euro NCAP se zabývala i tím, jak srozumitelně vysvětluje schopnosti asistenčních systémů a roli řidiče návod k obsluze vozu. Ovládání asistenčních systémů v novém Focusu organizace označila za jednoduché a intuitivní.

Ford Focus nabízí velmi vyvážený soubor asistenčních systémů. Dokážou zvýšit bezpečnost jízdy, ale přitom zajišťují, že řidič musí zůstat bdělý a být připraven v kritické situaci patřičně zasáhnout,“ řekl generální sekretář Euro NCAP Michiel van Ratingen.

Řidičům nového Focusu pomáhají i další vyspělé systémy: asistent vyhýbacího manévru, předkolizní asistent s detekcí chodců a cyklistů nebo adaptivní světlomety Ford s prediktivním svícením do zatáček a svícením podle dopravního značení.

Nový Ford Focus se v České republice prodává jako pětidveřový hatchback a prostorné kombi. Zákazníci se mohou rozhodovat mezi stylovými modely Trend a Titanium, sportovním Focusem ST-Line a luxusním Focusem Vignale. V dohledné době se nabídka rozroste ještě o crossover Focus Active.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?